kosemoms♥med ny spire Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har en sånn avtale med IF forsikring på bilstol... Stolen heter besafe izi Men vi er ikke helt fornøyd! Han sitter så utolig bananbøyd i ryggen og rumpa kommer liksom så langt opp og frem i setet! Vi trodde det var forde han var så nyfødt første gang vi prøvde setet, så vi leide et sikkerhetsnett til bagen på babyshop...men nå er gutten 2mnd og sitter fortsatt like rart i den! Har sett på andre stoler i butikken og ser jo at de har en annen form og ser mye mer behagelig ut for babyene! Så nå skal vi si opp den avtalen, og kjøper en ny bilstol!! Noen som har noen å anbefale? som ikke koster skjorta:-P
Luca Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Bakovervendt er jo denne stolen godkjent fra 0 kilo, men jeg ville nok ikke brukt den på nyfødt. Vi har nesten den samme(Combi, men samme stol bortsett fra at Combi også kan brukes forovervendt) og snuppa begynte ikke å bruke den før hun var over året. Når jeg kjører alene med lillesnupp på 8 mnd, har jeg begynt å sette henne i setet til storesøster og hun sitter supert der. Men ikke til så liten som sagt...
Chjoppen får to tette 03.06.07 Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Vi begynte ikke å bruke dette setet før poden var 6, 5 mnd. Men Min svigerinne hadde samme avtale som deg. De fikk nyfødt sete før det setet som du beskriver.
Luca Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Så nå at du bare har skrevet Izi. Er det Kid du har eller kanskje Combi? Men uansett har du det vel bakovervendt, og da kan det brukes fra fødsel ja....
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor bor du? Du kan få kjøpe vårt baby sete! Det er Acta Graco 0-13 kg. Det er det setet som har base, slik at du ikke trenger å feste selen hver gang. Veldig greit å bære barnet i inn og ut av bilen når han f eks sover. Setet har ALDRI vært med i kollisjoner eller kraftoige oppbremsinger. Er brukt i ca 7 mnd, ingen flekker og nyvasket:) Vi bor i Bergen.
kosemoms♥med ny spire Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2006 Åh det hadde jo vært kjempe fint da! Hvor mye skal du ha for det da? Bor i Oslo jeg da...
Beama Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 De babystolene til IF er ikke noe gode nei... vi hadde heldigvis et ekstra.. så vi beholdt avtalen frem til neste sete siden vi allerede hadde betalt for ett år... Og det setet vi fikk nå var mye bedre=) Men er jo litt lenge for dere å vente på det setet enda da... Men gi beskjed til IF om hvorfor dere sier opp avtalen... slik at de kanskje kan få noen andre seter... Vi ringte og klaget og da sa hun i tlf at det var flere som hadde klaget på det... og hvis de fikk nok klager så skulle de ta opp til vurdering å skaffe andre seter....
kosemoms♥med ny spire Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2006 hmm, ja da skal jeg gjøre det! Takk for tipset:-) Men kanskje ikke si opp da...og heller vente på det neste, hvis du sier det er mye bedre?
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Vi tenkte å ta halv pris, det vil si 1000 kr. nytt koster 2000. Men vi bor i Bergen...så vet ikke hva du sier til det? ser helt ubrukt ut.
Beama Skrevet 1. oktober 2006 #10 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er iallefall fornøyd med det setet som vi har nå... begynte så smått å bruke det da hun var 6 mnd... nå bruker vi det på fulltid.... Hun sitter kjempegodt i det, og det er flere innstilllinger på ryggen slik at man kan justere det etter ønske og behov... vårt står i sovestilling, det var akkurat passe bratt for snuppa...
kosemoms♥med ny spire Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2006 Snakket med IF nå, og vi får refundert hele beløpet vi har betalt for denne stolen:-) pluss at vi får neste sete billigere hvis vi ønsker det! Så nå ble jeg glad!!! Skal bli digg å slippe å styre med denne nettingen hele tiden:-)
kosemoms♥med ny spire Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2006 Hadde jo vært kjempe bra å få til det, men skal sjekke litt om hvor mye det koster å få sent det med post først...evt om det er noen som skal den veien der i nærmeste fremtid, og kan plukke med seg setet:-)
**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Helt i orden:) Bare skrik ut om du vil ha det.
Hoppetussa Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Vi har Maxi Cosi Cabrio - og er storfornøyd med det. Setet kom dessuten best ut i test nylig. Det ser ut som om hun sitter behagelig i setet, rett i ryggen. Kjøpte det i Sverige, der kostet det 1199, noen få lapper dyrere i Norge. Tror de har tilbud på det på Baby Shop nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå