Gå til innhold

Når setter dem i gang fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man er på overtid? 2 uker over? Hvilke andre grunner er det til at man evt setter i gang fødsel før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ihvertfall på på overtidstime nøyaktig 14 dager etter ul termin, hvis ikke fødselen har starta.. Da blir jeg satt igang en dag i løpet av uka etterpå. Ettersom jeg har forstått skal man ikke gå mer enn max 3uker over-det erikke bra...

Skrevet

Det vurderes i hvert enkelt tilfelle. Men de gjør stort sett noe fra dag 17 etter UL termin. Men det kan også skje før dersom hensynet til mor eller barn tilsier det.

Skrevet

bærum venter 3 uker hvis alt er bra, de fleste andre setter i gang etter 14 dager..

Skrevet

Tror Lillehammer setter igang allerede etter 11 dager....

Skrevet

Jeg skal føde på Ullevål og har blitt fortalt at dersom ikke noe skjer blir jeg satt igang den 14 el 15 dagen. Har forresten hørt skrekkhistorier om jenter som blitt sendt hjem over helgen 14 dagen hvilket resultert i hastekeisersnitt, halvdøde bebiser og tomt for fostervann.

Skrevet

Forrige gang gikk jeg 9 dager over tiden. Hadde termin på en lørdag, og fikk beskjed om at jeg uansett ikke ville bli satt igang på dagen 14 dager over tiden. De ønsker minst mulig planlagt eller selvgjort på helg. Hadde ikke fødselen startet av seg selv, ville jeg måttet gått over helgen, dvs 16 dager over UL-termin.

Selv er jeg glad jeg slapp å gå så lenge. Da prinsessa var født ble jeg spurt om fostervannet hadde gått. Nei, måtte jeg si, ikke en dråpe som jeg selv visste om. Det rare var, sa JM, at det heller ikke ble vått i sengen under fødselen. Eneste tidspunkt fostervannet kunne ha gått, måtte være da jeg satt på toalettet eller sto i dusjen etter å ha fått klyster. Men jeg synes det er rart om jeg ikke skulle ha merket det. Ergo, konkluderer jeg med at der kanskje ikke var særlig med fostervann igjen. Jeg var på ekstra UL 3 dager før termin, og da var alt bra med henblik på fostervann. 12 dager senere, var det muligens tomt. Dette tenker jeg en del på nå når jeg igjen er gravid. Jeg vet ikke om jeg vil godta å måtte gå over tiden, i tilfelle det blir for lite fostervann også denne gang. Det er jo ikke bra for fosteret hvis det blir for lite....

Skrevet

Fødselen kan også settes i gang hvis du har svangerskapsforgiftning, eller tegn til det. Kjenner flere som er satt i gang før termin pga av dette. Ellers opplyste jordmor til meg at de setter i gang fødselen hvis du går 14 dager over UL-terminen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...