Gå til innhold

Kan spraakproblemer sette en stopper for adopsjon?


MathildeC

Anbefalte innlegg

Jeg er norsk men min forlovede er engelsk. Han snakker bra norsk men ville ikke akkurat kalle det flytende... Ordforraadet er f.eks ikke helt der ennaa. Tror dere dette kan virke sterkt mot oss i forbindelse med adopsjon? Jeg kan ikke se at vi har andre ting som taler mot oss, da vi begge har jobber/hus/god okonomi/langt samboerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke dette skal bli noe problem. Ofte er det bare krav om at en av dere må være norsk statsborger. Noen land krever at dere er med når saken skal avgjøres i barnets hjemland, og da er saken ofte på engelsk. Du kan jo lese hva som står på hjemmesidene til adopsjonsbyråene, men jeg kan ikke tro at det skal være noe problem i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det må man ikke. Det er direkte feil!

 

Ulike land har ulike retningslinjer for krav til foreldre. Noen steder må du ha vært gift i 5 år, andre steder godkjennes samboere og til og med enslige. Noen steder er det økonomikrav, andre steder krav om sterilitetsattest, og enda andre steder er det krav om at dere må være medlem i et kirkesamfunn. Har også sett et sted hvor begge foreldrene måtte være norske statsborgere.

 

Reglene er ikke like for noen land. Sjekk på InorAdopt, Adopsjonsforum og Verdens Barn. Der står alt dere trenger å vite!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...