Gå til innhold

Julen er ødelagt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt et kjempeforhold til svigers,og nå har de kjøpt flybiletter til oss,sånn at vi kan komme til de i julen.Og det uten å spørre oss,eller noe.De bare kom med de en dag.Og da hadde vi allerede avtalt at vi skal være hos mine foreldre..

Søsteren og familien hennes kommer og,og de ungene der er så ufordragelige.De har ingen oppdragelse,og får gjøre som de vil.Om det er noe de får nei til,hyler og skriker de til de får det.Jeg blir sliten etter noen timer,og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare to uker med dette!!!Søsteren er en bedreviter uten like,og skal fortelle alle hvordan ting er og hvor flink hun er iforhold til alle andre.Jeg får fnatt av henne!!Mannen hennes har prøvd seg på meg en gang før,og jeg syns det er ubehagelig å ha han i nærheten.

Svigerfaen min er en sur og bitter mann,og klager og kjefter på alle hele tidenSvigermor snakker kun om penger vi skylder(som vi betaler ned på hver mnd).Og trakker oss ned,for vi er jo yngst,og kan ingenting..

Jeg gren og gren når vi fikk bilettene,føler meg totalt fanget,og aner ikke hva jeg skal gjøre.Billettene kan ikke forandres og de kalles en julepresang.Det verste er at mannen er enig med meg,men vil ikke si noe til de!!

Vi sa vi ville leie egen bil,sånn at vi kunne komme litt rundt på egen hånd der nede,men da sa svigers at de hadde ordnet en minibuss,sånn at alle kom rundt sammen!!!!!!!!!

ÅÅÅ,jeg er kjempefortvilet og har bare lyst å henge meg!!

De er så jÆ*** frekk som tvinger meg til å være i et annet land i to uker mot min vilje.Og i den høytiden som betyr så mye for meg.

Alt er ødelagt og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre...*snufs*

Jeg har faktisk vurdert å gå fra mannen bare for å slippe!!!

Oj,ble litt langt dette,og jeg som prøvde å korte ned på det...Det er ganske mye med den familien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff høres ikke bra ut. Dere kan jo sei at dere har andre planer, hvis det ikke går så kan dere ta inn på hotel i steden får å bo med svigers slik at dere for litt fred.

Å så ville jeg leid en bil selv om det allerede var en minibuss

jeg synes du skulle si til mannen din av du føler og at det faktisk er så gale at du vuderer å gå fra ham. slik at han kan ta en prat med familien

Skrevet

Ikke reis! Når dere ingen av dere har lyst, så hadde jeg uten tvil blitt hjemme.Reis til foreldrene dine og kos dere. Dere klarer nok å finne på en unnskyldning, eller dere får si det som det er. De kan bare bli sure mener nå jeg da. Hvor frekt er det ikke å bestille flybilletter, uten å snakke med dere....

Håper det ordner seg.

Skrevet

Ikke reis.......

Hadde aldri reist dit å feira jul mot mi ega vilje.Derom mannen din er enig så for han bare fortelle foreldra sine at dere allerede har lakt planer for julen.Det blir deres tap dersom dei har kjøpt biletter som ikke kan forandres uten å spørre dere først.

Vi ferirer alltid jul heime i vår heim på vår måte.Har gitt beskjed om at det er slik vi gjør de og ferdig med saken.

Ingen kan tvinge deg til noko du ikke vil.Ikke bry deg om dei blir sure de er i jul også.

Skrevet

Jeg ville sagt til de at dere vi har andre planer, og derfor ikke kan komme. Hadde aldri orket å feire jul med de!

Skrevet

Bli hjemme da vel, enig med en annen her: Si at dere har andre planer.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet deres? Er det så stort at det vil savne pappa på julaften hvis han ikke er der, eller skjønner det ikke helt hva julen er for noe?

Hvis det er snakk om at dere har en baby, ville jeg faktisk sagt til min mann at hvis han ikke vil si noe til foreldrene sine, så får heller han reise, og du bli igjen med babyen og feire jul hos dine foreldre. Så får han heller ta ansvaret med å forklare hvorfor du ikke kommer, at det rett og slett er fordi dere allerede hadde bundet dere til å feire jul i Norge, og at dere derfor måtte splitte dere opp. Noe annet ville vært frekt, fordi foreldrene dine har blitt lovet at dere kommer i julen. Så får det være opp til mannen din om han vil gjøre det sånn, eller om han skal tore å konfrontere familien sin, og si at ingen av dere kommer.

Skrevet

Ikke dra!

Dere bestemmer selv. Det er pes å dra på juleferie til andre! Dra med seg gaver fram og tilbake......nei det er lov å si : Julen vil vi feire hos oss selv!

Lykke til

Skrevet

Tenk positivt:)det kan umulig bli verre enn du forestiller deg..Hvis du/dere legger godvilja til,kan det sikkert bli riktig så hyggelig.De vil vel ha kontakt med familie og barnebarn de også.Men de burde jo spurt først da...!Forstår at du blir litt lei deg når svigers har planlagt jula for dere..

Skrevet

i værste fall vist dere ikke klarer å si i fra kan dere siden billetene ikke kan forandres på så kan dere få en "planlagt" sykdom rett før jul eller noe...

Si at dere er full i influensa og virus og må bli hjemme pga det.

Skrevet

Hmm...Det høres ikke bra ut. Hvor er det disse besteforeldrene bor? Er det en plass folk reiser til? For om du virkelig ikke vil reise til svigers hadde jeg prøvd å solg billettene på nettet. Sendt svigers pengene og sagt at dere bekalger at dere ikke kan komme, men derer hadde alt lagt andre planer for julen. Da er ikke alle pengene tapt. Du kan også si det på en fin måte at det er ikke så lurt å planlegge hele julen for andre uten å høre med de om det er greit. Det var da måte på, og så i hele to uker?! Ikke noe langhelg heller...

Skal liksom ikke du få være med dine foreldre i det hele tatt i julen?? Om svigers er oppegående folk bør de forstå det =S

Skrevet

Ikke reis. La mannen din dra hvis han vil, men dere har jo allerede en avtale, og den hadde jeg forholdt meg til. Uansett om jeg hadde vært alene om det.

Skrevet

1: Det er utrolig ubetenksomt av dem å gi bort en gave som binder opp tida deres uten å sjekke med dere først.

2: Gaven er faktisk et uttrykk for at de ønsker å være SAMMEN med dere. Det er jo en bra ting uansett hvor sure/bedrevitende/kjeftende osv osv de er.

3: Be dem til dere neste år istedet og si "det var da synd, men vi har jo allerede lovet.... og som dere vet, vi setter vår ære i å holde det vi lover....."

Skrevet

Jeg synes faktisk det var utrolig ufint av dine svigerforeldre og gi dere flyreisen på 14 dager uten å høre med dere først!

Det kunne jo hende at dere hadde andre planer i tillegg til å feire jul med din familie også. 14 dager er lang tid og plutselig har de bestemt" hvordan dere skal disponere de dagene!

Fikk en liten følelse at de har planlagt dette og regner med at dere vil komme fordi de allerede har bestillt bilettene og det da vil bli ubehagelig for dere og si nei....Kjenner jeg blir irritert..

Si nei, da slipper dere også at det samme blir å skje igjen. Hvis dere ikke klarer det får dere fake en sykdom som foreslått ovenfor.

Lykke til

Skrevet

Hei, for en kjedelig situasjon å være i. men synes du skal bestemme deg for at dette ikke skal ødelegge julen din. skjønner at du føler at du ikke har noe valg, når svigerforeldrene overkjører deg på denne måten. Men synes du skal bestemme deg for at du faktisk har et valg om julen skal feires på den ene eller andre måten, du kan faktisk la være å reise. Gjør det hvis forholdet er slik mellom dere. De fleste flybilletter kan endres på mot et gebyr,selv om de er lavprisbilletter, og demed vil de ikke tape så mye på å endre billetten.(dobbelsjekk med flyselskapet, (i skranken kan de være veldig service innstilte ved ombokking) Turen kan jjo utsettes til en annen gang, eventuelt kan turen kortes kraftig nok ned. Begrunnelsen trenger ikke være en annen enn at du allerede har lovet din egen mor besøk til jul og at du dermed ikke har mulighet til å ta to hele uker hos svigerfamilien,denne begrunnelsen kan gis sammen med et, men takk for gaven, det er i utgangspunktet en fin gjest at de ønsker å tilbringe tid med dere, men samtidig kan du understreke at det nok er best at de neste gang avtaler med dere i forkant turens lengde, selv om det skal være en gave.

Hvis du går med på å reise når du egentlig ikke ønsker det, eller blir der i to uker istedenfor feks 4/5dager, kan hele besøket bare ende opp med å oppleves verre enn nødvendig.

Er usikker på om jg ville se det som din oppgave å snakke med svigermoren din, altså en ærli samtale. for det kan nok gjøre skaden mye verre, hvis det er den rette svigermoren. Synes du skal bruke din kvinnelist, men på en høffelig og lite konfliktskapende måte, slik at du tar tilbake retten til egne valg ovenfor svigerfamilien.

Selv om jeg har STOR forståelse for din situasjon vil jeg likevel si at det er viktig å forsøke i det lengste å være tolerant mot sin svigerfamilie, de har feil akkurat som vår egen familie. men samme oppførsel kan ofte bli reagert på ulikt, utifra hvilken familie oppførselen kommer fra. Et idiotisk råd fra min mor, vil ikke skape sinne fra meg, mens et idiotiskråd fra svigermor kan gjøre meg mer irritert..Så vi må alltid være ops på vår egen "skyld"i frustrasjonene også..

Men svigerforeldre er forskjellige, og noenganger går de over streken ja!!!

Lykke til, føler med deg!

Hadde vært fint høre hva du bestemmer deg for.

mvh

Skrevet

Er det meningen at dere bare skal feire jul med din familie da.

Svigers har vel like mye rett til å feire jul med dere som din familie. Før eller siden så må du jo feire jul med dem. Like greit å gjøre det med en gang og bli ferdig. Men hvis din mann ikke ønsker å feire jul med familien sin, så får han være tøff nok til å gi beskjed til dem.

Skrevet

Heisann.

Tusen takk til alle som forstår meg!!

Nå har vi snakket masse om det,og vi reiser,men vi skal ordne billettene eller kjøpe nye om det ikke går å forandre på de.

For det værrste er ikke selve julen,men at jeg satt fast der i to uker med en haug med mennesker jeg ikke er komfortabel med.Så nå reiser vi ned noen dager før julaften og reiser hjem igjen noen dager etter:)Så da er vi litt fornøyd alle sammen.

Jeg forstår at svigers vil treffe oss,men ikke på kun deres premisser.Det er en annstrengene familie,og det blir krangel etter to dager (mellom mannen min og foreldrene),når vi er sammen andre ganger.

BTW så har jeg feiret julen med de mange ganger,vi har alltid byttet på det,annen hver gang hos hans og mine foreldre.Og jeg har vært med på dette opplegget der en gang før,med to uker hos dem,med søsteren hans og hele pakken,og da sa jeg aldri mer!!

Uannsett,så ordnet det seg på den best mulige måten,uten at det blir for mange sure miner:)

mvh HI

Skrevet

hei, så bra at det ordner seg for dere!

en veldig fin side dette her, får muligheten til å la andre gi en sitt syn på saken:) og det kan jo være til hjelp for de som selv står midt oppi det hele med all frustrasjonen etc.

Fint at du deler av deg selv, det gjør at sider som dette er til hjelp:)

For man kan nettopp være ærli her.

• 2 uker senere...
Skrevet

Må bare si en ting: det er mange som er i slike situasjoner - og det er ikke alle som faktisk går så langt at de faktisk vurderer å gå i fra mannen sin grunnet dette!! DET ER EGO DET!! tenker på det lille barnet - som da grunnet mor sin uvilje for en julefeiring med sin fars familie - skiller seg!!! Haaaallo??? Det er ikke perfekt i noen familier , og ofte er det slik at man ser sin familie som best og ønsker å være med de....skal vedde på at din mann også (om han tør å si det da....) ser på enkelte i din familie som litt "spesielle"......kremt...

Skjerp deg!!! det finnes større utfordringer i livet, en å ha den perfekte jul. Det sakl vel litt mere til en som så tenker jeg..... hvis ikke er det søren meg ikke rart at verden er som den er.....

helt oppgitt jeg.

Skrevet

Jeg lurer nå litt på hvem som bør skjerpe seg... D må ha store problemer! Stakkar deg!

Skrevet

Dust,du har visst ikke lest hele og begge innleggene du???

Men jeg er glad for at jeg skrev noe sånn at du kunne lire av deg en hel del usakligheter:)Føler du deg bedre nå,kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...