Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det ok å la babyen begynne med smokk? Babyens suttebehov går ut over vår søvn. Er det da greit å bruke smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Dytt den inn:) Ulempen er at barnet ofte kan våkne når den detter ut og du må opp å putte den inn maaange ganger. Andre sover når de sover og bryr seg ikke om den da detter ut.

Barnet har godt av opplagte og uthvilte foreldre:)

Leste og her at ny forskning sier at smokk kan virke forebyggende mot krybbedød.

Hilsen ei som har en gutt med enormt suttebehov og eier av minst 20 smokker...

Skrevet

Greit for meg! :)

Smokkbruk er med på å forebygge krybbedød og mange babyer har stort suttebehov og finner god trøst i en smokk.

Så lenge dere som foreldre vil at babyn skal bruke smokk så er det bare å sette i gang.

Noe som er negativt med smokk er at dersom babyn bruker smokk når den har fått tenner kan tennene komme i tannstilling, og det anbefales å slutte med smokk når barnet er 2-3 år tror jeg for å forhindre dette.

Det er ikke alltid like lett å venne av med smokk, men det finnst mange lure måter å gjøre det på, og det burde iallefall ikke hindre dere i å starte.

Håper babyn vil ha smokk da, er ikke alle det heller selv om de har stort sutte behov!

Skrevet

JA!!! Smokk er genialt! Vi har klart å kutte ned fra fire til to måltider om natten ved hjelp av smokk!!!!!!!! JUHUU!

Var redd for å gi smokk i starten for jeg har dårlig tannstilling selv, men hs sa at det var bedre de fikk smokk enn at de brukte hendene for smokken kan man tross ta fra dem etterhvert. Men det er nok lurt å ta det fra dem i to tre års alderen, ja!

Når det gjelder krybbedød, har jeg hørt at det ikke var bevist at det hjalp med smokk mot krybbedød, men i og med at det ikke øker risikoen så er det i hvertfall ikke noe problem å gi smokk uansett.

Prøv deg frem med littt forskjellige smokker dersom babyen din har vansker med å ta smokken. Her brukte hun tre uker på å ta mam, men det er det eneste merket vi har brukt.

Skrevet

ja smokk e genialt!!! viss han skrik eller nå å putte smokken inn så blir han så rolig med en gang!! han fikk det fra han va 4 daga!

vi har heldivis ikke det probleme at viss han spøtte den ut på natta må vi opp å putte inn igjen da! ikke foreløbi.. han e 8 uke nu

Skrevet

Vi begynte med smokk da vesla var 1 uke gammel, og det har vœrt genialt fra dag 1!!!

Skrevet

Fikk smokk 2 daga etter vi kom hjem fra sykehuset :-) Mam bruker vi!

Smokk er supert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...