Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sover de små natta igjennom?

Skatten min (1mnd) skal ha pupp hele kvelden og roer seg ikke før ca 01.00 på natta. Så sover han med ca to-tre-timers intervaller mellom hver amming, som tar ca 1,5 timer.

Gleder meg til jeg kan sove litt flere timer sammenhengende.... Når vil det skje?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt. Noen sover hele natta fra de er 6 uker andre fra de er 2-3 år. Leste på pampers.se aqt 25% av alle 1-2-åringer vekker sine foreldre om natta.

Vi startet som deg med 1 time pupp og 2 timer søvn døgnet rundt. Deretter kom det en forbedring rundt 6 uker (kjapper til å spise) og rundt 3 mnd. (sov 5 timer sammenhengende på første runde, deretter pupp hver 2-3 time igjen).

Hvis du ikke har spesielle motforestillinger så anbefaler jeg samsoving, for da kan du duppe litt mens du ammer.

Skrevet

Dette pleier å rette seg av seg selv. Plutselig en dag, rundt 5-6 uker, tror jeg, begynte Linea å sovne i halv ti tiden og sov helt til 1. Etter det var det riktignok pupp annen hver time. For halv annen uke siden begynte jeg å gi smokk i stedet for pupp når hun våknet. Da klarte jeg å tøye det ut til tre timer mellom hvert måltid på en god natt. I natt tror jeg hun våknet kun når hun skulle spise og ikke mellom måltidene. Jippi! Hun blir 2 mnd på tirsdag. Sånn sett høres det jo ut som om sønnen din sover ganske bra, men du ammer kanskje litt lenge. Krever han mat i 1,5 time? Her er nattmåltidene ferdig på en halv time med bleieskift midt i måltidet.

Hvis han er urolig på kvelden er det gjerne fordi man har mindre melk på kvelden, ergo man må amme oftere. Jeg ammer kl 19 og kl 21 da går det altså kun 1,5 time mellom måltidene, men da har hun også spist seg opp litt.

Ellers så kan du jo glede deg over at med et barn i huset kommer du ikke til å få en god natts søvn før de har fått sin egen familie! ;-D

Skrevet

Håper det skjer snart! Har en gutt på 4 uker som spiser hver annen time. De siste 2 døgnene har han spist hver 3 time, men hver gang jeg tror det går seg til, øker han på i et par dager igjen. Et par ganger i døgnet spiser han i timesvis, og er helt ustoppelig. Tømmer i seg 2 hele pupper, og bruker lang tid.

Har begynt med samsoving selv om jeg ikke liker det. Er redd for å legge meg på han, at han skal falle ned osv, men det gir meg faktisk litt mere søvn. Har funnet ut at han først får regulere spisingen, så får han vennes til sin egen seng etterpå, sånn at pappan får tilbake plassen sin.

Skrevet

Det er en slitsom tid ja!

Her var det også mye opp om natten de første ukene. Hver andre time. Sovnet mellom kl. 22 og 00,mat kl 02, 04 og opp 06. Så han sov bare en time mellom hvert måltid (ammingen tok en time.)

Jeg orket rett og slett ikke jeg. Samboeren min jobber døgnskift og er mye borte, og med en til på snart 4 år i huset, må jeg jo holde koken natt som dag.

Så da gutten vår var ca 5 uker begynte jeg med mme. Et kveldsmåltid og ett nattmåltid. Så nå (7 uker) sovner han ca kl 10, spiser ca kl 3 også er det opp kl 6. Så mye bedre!!! Er jo selvfølgelig best å amme, men ikke for enhver pris føler jeg...

Men om du ikke har flere barn som du må passe på på dagtid, er det lurt å sove litt mens den lille sover!

Skrevet

Er veldig forskjell på babyer.........som det blir srevet lengre opp:)

Jeg fikset dårlig våkenettene. Da hun var 2-mnd gikk jeg over til å gi mme på kvelden, vekket henne kl.24.00. Da sov hun til 07.00, pumpet meg istedet for ikke å miste noe prod. av mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...