Gå til innhold

Øke døgn!!!!! Ah...lange, tomme pupper!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg vil ha skikkelig økedøgn på gang her. Har aldri opplevd henne så grådig før. Nå kreves det mat en gang i timen. Ellers blir det bare skriking!!

Dette er vel ganske vanlig i 2 mnders alderen, er det ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, deilig aa slippe spreng i blant, det er jo litt bonus?

Skrevet

Merker sjeldent spreng, jeg da! Så det er ikke noe stort problem. ;-)

Vet jeg har mer melk enn hun klarer tømme likevel, for jeg håndmelker gjerne litt etter måltidet og da spruter det fortsatt.

Nå ligger hun og sover søtt ved siden av meg, så kanskje jeg burde prøve å få støvsugd!!

Skrevet

hadde oppvridde vaskefiller av noen pupper selv i går:)

Min er 5,5 uke. Tror det er litt ymse når de har økedøgn. Spørs jo helt på mors melk og barnets vekst og og og...

Men tror nok det er øking på gang hos deg ja.

Ang. økedøgn..når puppa er så og si tomme, og ungen vil suge mer..skal man gi noe tillegg eller?? Han virker jo ikke mett. (på kvelden)

Skrevet

Det kan ikke være at han bare har stor suge behov, da? Jeg må ofte lure inn smokken hvis hun driver og patter mye. Hun er så grådig så hun skjønner liksom ikke helt når hun skal slippe brystet. Ligger derfor ofte med puppen i munn, men suger og svelger nå og da for at jeg ikke skal ta den vekk.

Her gulpes det i tillegg over en lav sko og en periode følte jeg at alt hun fikk kom opp og så ville hun ha mer. Følte meg veldig tom, så ga smokk og det var hun fornøyd med. Hjalp henne nok med å svelge unna litt gulp også...

Skrevet

Fra ammehjelpens nettsider:

En økedag betyr rett og slett at man ammer litt oftere enn vanlig, og dette vil øke din melkeproduksjon. Har du behov for å øke melkemengden din, så sett andre gjøremål til side et par dager, og ta det med ro sammen med barnet ditt.

Legg babyen til så ofte det har lyst, dette kan i perioder av dagen bety hver halvtime. Ikke se på klokka. Sørg for at antall måltider er minst ti i løpet av døgnet. Det er også fint for produksjonen om du ammer minst en gang i løpet av natten. Det er viktig at du selv får nok søvn og hvile.

Økedager forkommer vanligvis ved 1-3 ukers alder, 6-8 uker og 3 måneder. Økedagene kan forekomme så ofte som hver 14. dag

les mer på:

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=237#vektøkning

Skrevet

jepp, vi er på hva jeg liker å kalle "natt-øke-uke". Ser ut til å sakte men sikkert gi seg litt nå. Småtten er (som Prinsessemari og Linea vet veldig godt) 3 mnd og 2 uker. Herrrrlige lange tomme nattpupper her. I går hadd jeg første spreng på over en uke. Godt tegn!? :-)

Skrevet

Hva skulle vi gjort uten deg aga:)

Men i går tok jeg faktisk opp litt mm fra frysern i går. Rundt 60ml. og han glupsket i seg alt sammen. I dag har det gått bedre. Spist ofte (ca. snitt påen gang i timen) men har blitt mett og jeg kjenner meg ikke helt oppvridd:)

Hvor fort øker det egentlig? Føles som om det har økt bra her på bare et døgn. hehe, ja nå kalles det jo økeDØGN, men virker som de fleste holder på litt mer enn et døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...