Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Han er 13 mnd og han har siste mnd begynnt å våkne klokken 06.00. Dette er tidlig og han er trøtt, men vil ikke sove mere etter det. Flere som har det slik? Går det over?
Guttemamma x 3 Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Vi har vært heldige der. Hittil har stort sett dagsøvnen blitt redusert mens han fortsatt sover 10 timer om natta. For å slippe å stå opp i "otta" har vi tilpasset døgnrytmen hans slik at vi våkner omtrent samtidig. Det meste går i perioder, men du må regne med at søvnbehovet vil reduseres etterhvert som han blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Vi er heldige siden vi stort sett ikke er oppe før kl 8. Men lillegutt som nå er 14 måneder hadde en liten periode som han våknet ca 6. Da gikk jeg inn til han og sjekket om han ville ha vann. Så la jeg ham ned igjen og sa at han måtte sove for det er natta. Begynte å skrike når jeg gikk ut. Gikk så inn igjen og la ham ned og sa det samme og så ut igjen. begynte å skrike igjen. Lot han bare skrike bittelitt og så stoppet han. Måtte gjøre dette et par 3 dager og så var det greit igjen. Nå hender det bare en skjelden gang at jeg må inn til ham så tidlig. Lykke til da :-)
tonebf Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 sønnen min er oppe mellom 5- halv 6 hver dag... er jeg heldig sover han til 6... jeg blir sprø....
imsdal med julesmak Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Hehe vi har det akkurat likens. For våken til å sove og for trøtt til å være våken lenge. Derfor drøyer det også før vi klarer å få han inn i en dupp på dagen. Har prøvd å tvinge ham, men det hjelper ikke på noen ting. Noen barn er visst bare sånn )
Monstermamma Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Jada, mellom 05:30 og 06:30 peker hun på døra og skal opp! Men uthvilt er hun ikke.... sur og grinete frem til duppen ca 11:00!!! Tror vi skal prøve skrikemetoden etter høstferien, men er ikke så lenge siden vi har hatt den på kveld og natt, så er ikke så motivert for en runde til med den heller liksom.... Hadde vært fint om hun plutselig begynte å sove lenger av seg selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå