Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Sønnen vår er 4 mnd, og vil kun sovne med puppen i munnen....... Og når jeg endelig tror at han sover og sniker meg unna, så våkner han og så må jeg ligge med han enda lenger. Ja, det er sikkert min egen feil....men han har hatt kolikk i 3 mnd, og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre.. Men slik kan jeg ikke ha det lenger...blir helt utslitt....og ofte sovner han ikke før i 22-tiden, så jeg har ikke noe tid for meg selv.... Noen som har noen gode råd til en litt utslitt mamma?
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 hvis lillemann sovner med puppen i munnen her, pleier jeg å lure ut vorta og inn en smokk :-) (men liker ikke at han gjør det, vil helst at han sovner av seg selv, noe vi er heldige med at han gjør omtrent hver kveld)
stam33 Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Har det akkurat på samme måte, hvis det er noen trøst:-) Nesten så æ sku ha skrevet det sjøl. Dattera mi e og 4 mnd. Men æ tenke som så at ho e bare liten en gang, det endre seg nok etter som ho blir større. Skjønne godt at du blir sliten for det e æ av og til å. Men æ tar gjerne å imot gode råd hvis det e noen som har...
firemerkersmør Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Har ikke noe erfaring, men hva med å vugge eller synge for roe de? Da får du ihvertfall vendt han av med puppen. Prøve smokk også. Gutten min klarer ikke holde smokken i munnen selv, men liker det når jeg holder den for han. Slitomt det også, men da kan eventuelt mannen din ta over :-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Hadde det på samme måte som dere fram til tulla var 5 1/2 mnd. Jeg var den store deilige smokken og kunne bare våge meg å flytte meg:-) Da ble det bæljing. Hun tok ikke smokk. Men en kveld prøvde jeg som en nevner her og byttet ut vorten med smokken og holdt henne fortsatt i ammestilling. Det ble litt gråting men så tok hun smokken:-) Jeg skal si kveldene våre ble annerledes. Det var herlig etter mange måneder som smokk. Ennå ammer jeg og bytter ut vorten med smokken og det fungerer så det suser:-) Hun er ni mnd nå. Så lykke til - det blir bare bedre:-)
stam33 Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Problemet me mi datter e at ho ikke tar smokk, blir illsint hvis æ prøve å dytte i ho smokken. Har og prøvd å gi ho smokken i ammestilling, men ho merke det med en gang og da blir ho rasende. Har prøvd titalls smokker uten hell, og har og prøvd å synge. Nei, må vel belage mæ på å være smokk en go stund til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå