Gå til innhold

3 mnd, mer urolig, spiser oftere, sover mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har passert tre måneder og har blitt mye mer urolig nå. For det første er hun veldig urolig når hun skal spise, hun koser seg ikke med puppen slik hun gjorde før. Hun spiser i 2- 3min så vil hun ikk eha mer. Dette fører igjen til at hun spiser mye oftere, minst annenhver time. noen ganger hver time. Dermed sover hun også mindre enn hun gjorde før. På dagene sover hun ikke mer enn 30 min igangen, på natten litt lengre- opp til tre timer. I natt la hun seg klokken 21.30, våknet 23.15, sov til 02.00, så til 04.00, våknet 05.30 og 07.15. Alle gangene hun våknet måtte hun få mat for å sovne igjen. Hun er heldigvis flink til å sovne av seg selv, hun trenger ikek å sovne med puppen i munnen, men er tydeligvis sulten? Da hun var rundt 6- 10 uker sov hun mye lengre og spiste ikke så ofte, Da kunne hun faktisk sove fra 21.30 til 04.30!

Jeg trodde det var vanlig at babyen sov lengre på natten jo eldre de ble, men her går det visst motsatt. Støresøster har alltid sovet godt om natten, så det er kanskje vi som er bortskjemt.

Vi har vært på helsestasjon og veid henne og helsasølster sa at det virket som om hun fikk nok mat. ( men hun spsier jo så ofte...)

Noen som har samme erfaringer og kanskje noen gode råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vææh..ser jeg har skrevet mange skrivefeil...skylder på tretthet og ammetåka... ;)

Skrevet

Har det akkurat på samme måte:

Les min tråd: ( "trodde alt skulle bli bedre ved 3 mnd jeg")

http://www.dinbaby.com/forum/thread/6467066

er NOE bedre nå, i natt sov han fra 19.30 - 01.30, og våknet så kl 05, 07 og 09.30 (veldig sent for å være han, vanligvis er det morgen kl 08)

må ha mat alle ganger, helt merkelig dette her..

Men nå er det "unntakstillstand, for nå er vi blitt forkjølet begge to!)

Skrevet

Kan det være en økeperiode? Mange har det rundt tre mnd. Og natten er for barna en veldig effektiv øketid. Så får heller vi mødre bare prøve å ta igjen litt søvn på dagen når barnet sover...

Sov gjerne sammen - helt eller delvis - om dere ikke allerede gjør det, så blir det mindre uro for mor ved oppvåkning, og ofte sover også barnet bedre/lengre når det ellers har korte soveøkter.

Skrevet

Mulig det er økeperiode, men det varer det jammen lenge! Har vært sånn i snart tre uker nå.. Sukk, ønsker meg en god natts søvn jeg..Hadd evært deilig å sove i allefall fire timer i strekk. Men når hun våkner minst hver andre timer, rekker jeg ikek å sovne ordentlig liksom. Å sove på dagen når barnet sover er ikke bare enkelt det heller, men storesøster og hus som skal stelles.

Har faktisk tenkt på å gi henne en flaske med mme på kvelden for åse om hun sover nedre da, men vil jo gjerne amme da. Er så redd at hun ikke vil ha mer pupp dersom jeg begynner med mme på flaske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...