Gå til innhold

Pilates, noen som har peiling?


Jaag

Anbefalte innlegg

Jeg er 13 uker + på vei og har akkurat begynt på et pilates kurs. Hensikten med kurset er å kunne trene litt hjemme. På dette kurset gjorde vi en del sit ups lignende øvelser. Jeg har alltid fått høre at dette ikke er bra for de rette magemusklene. Instruktøren er fysioterapaut, og hun mente at dette ikke var noe problem og at jeg bare måtte gjøre alle øvelser så lenge det ikke gjorde vondt. Det var ikke vondt, men ubehagelig da jeg merket at amgemuskelne mine allerede ikke er som de har vært. Skal jeg gjennomføre disse øvelsene eller ikke? hva mener dere saken?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, eg har trent pilates ca 8 mnd heime, og eg trente det dei 3 første mnd i svangerskapet. Jordmora mi seier at eg kan trene det så lenge det ikkje er ubehagelig, men så las eg i eit hefte for ein trenigskjede at Pilates anbefalast ikkje for gravide og då blei eg så usikker.... Det er iallefall ein effektiv treningsmetode.No er eg i veke 18, og er begynt på mammatrim, men har lyst å fortsette med Pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pilates er absolutt å anbefale for Gravide!

Pilates sine grunnøvelser går på bekkenbunnstrening og styrke og balanse i de indre musklene i mage og rygg. Viktige muskler for et godt svangerskap. Når du blir tung og fremtung ettersom magen vokser, trenger du de indre musklene i mage og rygg mer enn noen gang. I fødselen bruker du de samme musklene også. - Bekkenbunnstrening er meget viktig for å forebygge urinlekkasjer i svangerskapet og etter fødselen.

 

Det er helt rett at mange vanlige situps kan være ubehagelig for magen, iom at musklene forandrer seg, men dette er øvelser du kan erstatte med andre mageøvelser, som har en bedre effekt, og er mer hensiktsmessige for deg i løpet av svangerskapet.

 

Det finnes egne treningssenter som tilbyr Pilates kurs for gravide, og det finnes Pilates videoer som tar for seg gode øvelser for gravide også.

 

De bruker t.o.m Pilates som øvelser for kvinner som sliter med Bekkeløsningsplager. Dette fordi Pilates i seg selv er øvelser som ikke er belastende på resten av kroppen, slik som øvelser med apparater.

 

Pilates er også gode øvelser for de har fokus på pust og ro, dette er positivt for deg senere i fødselssituasjonen, også for barnet!

 

Håper dere har fått litt svar. Har mer å bidra med. Gi beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...