Gå til innhold

Noen som strikker eller driver med ande typer håndarbeide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv driver jeg med flere ting. Både strikker, hekler, broderer, lappesøm og syr litt klær. Har planer om å sy til Eline etterhvert. Spesielt kjoler men foreløbig lever vi godt av alle gavene hun fikk når hun ble født og da spesielt kjolene. Liker å lage dukkeklær også, men Eline er litt liten til for mye av det enda.

Lager også litt kort og har holdt på med dåpsalbum i det jeg kaller "lett skrapbooking". Ikke helt ferdig, skal skrive tekstene på dataen, men ender opp her inne og da går det ALTFOR mye tid til å lese innlegg på forskjellige debatter.

for øyeblikket blir det litt lite energi til å holde på så mye men strikker Selbustrømmper, som passer en genser med tilbehør min mor har strikket.

Driver og funderer på hva jeg skal gå i gang med når jeg er ferdig med strømpene og har montert genseren. ( min mor giddere ikke å montere det er det jeg som har gjort de siste 25 årene).

Ble veldig inspirert når jeg ser Nøstebarna sin katalog, der er det bare å handle garn og sette i gang. Går ut fra at vi først får barnhageplass fra høsten neste år og da trenger hun jo litt forskjellig ull klær til å ha under regntøy og høst/vinterdress.

Flere som prøver å være litt eller mye kreative om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg broderer en del og strikker litt også. Dessverre har det blitt så mye internett i det siste (merkelige greier, det der...!!?), så adventskalenderen til snuppa blir nok ikke ferdig før til neste år.

Har fremdeles et halvstrikka vognteppe liggende... Litt sent nå og jeg fikk det ikke ferdig til niesen min heller. Hun er nå 6 mnd...

Driver også med fotobehandling og lager album og sånt. Det er så gøy å dille og dalle!!! Planen er å begynne med videoredigering, men tror egentlig jeg har nok å drive med allerede. Og når jeg leser gjennom innlegget mitt nå, så har jeg nok det ja...

Skrevet

Jeg har bestemt at her i huset skal vi ikke ha videokanmmera.

Jer er en person som ikke liker å gjøre ting halveis, og jeg har mer enn nok fra før av og drive med om jeg ikke skal begynne å redigere videofilmer i tillegg.

Skrevet

Glad i å strikke, jeg - men hvis genseren til eldstejenta skal bli ferdig snart, må jeg ta meg sammen. En genser som burde vært ferdig i løpet av fire uker - nå har den ligget i 7 mnd......

Skrevet

Ja forresten - det ligger 10 løpemeter gardinstoff trygt forvart i posen sin ute i boden. Men nå er de nye rommene til jentene snart ferdige, så nå må jeg få ut fingeren snart og finne frem mammas gamle symaskin!

Skrevet

Jeg får "ånden" av og til... Syr liftgardiner når jeg må...Strikker når jeg ser noe jeg MÅ HA til vesla... Går fort når det er så små størrelser:)

Skrevet

Dream er veldig flink til alt mulig sånt!!!! Jeg får ånden over meg av og til men blir liksom ferdig med ting... Liker sjelden å lage samme ting flere ganger.

Skrevet

Jeg orker ikke mønster(skjønner ikke) så mine håndarbeidsaker ser alltid litt slurvete ut. Men jeg er ganske god til å hekle jenteluer med blomster, blonder eller kirsebær på.I går klippet jeg og datteren min på 9 år, ut blomster og dyr fra ukeblader som vi laget collage av på tomme Pringelsbokser ( barna har godteforbud, så det spises en del potetgull her i stedet) (hyyyysj...nå er de hos far denne uken og jeg har kjøpt småsjokolader på Narvesen....over en halv kilo...knis..:):)

Pringlesboksene fikk et lag med kontaktpapir over seg og vips ble det fine oppbevaringsbokser til alle kulepenner og blyanter som forflytter seg rundt i huset med det til sikte å holde seg lengst unna telefonen!

Skrevet

Liker egentlig å sy, men kan knapt huske sist jeg sydde annet enn gardiner desverre ;-( Tidligere var jeg flink og sydde masse klær, både til liten og stor, men det siste jeg sydde var dåpskjolen til eldstejentas dåpsdag og etter det har jeg vel knapt hatt tid....

Strikking derimot har jeg forbud fra min mor på å starte på. Hun synes det er såå stas med strikking til barnebarna og liker dårlig om dette skal tas over av meg.

I stedet blir den lille tiden jeg har til hobbytinger brukt til å lage kort, både alene og sammen med eldstedatter. Ellers blir det lite tid til kreativt. Når stryking, vasking, baking etc er unnagjort etter ungene er i seng, Og jeg har dibbet litt, ja, da er det NATT ;-)

Skrevet

Strikket mye før i tiden, men har lagt det lit på "hyllen". Håper at jeg får insperasjon til strikking igjen:-). Har også så mange bøker jeg skulle ha lest. Får liksom ikke tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...