Gifteklar:0)) Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Skal selv lage røde såper med julemotiv trykket på og gi bort i fine linposer.såpene lukter appelsin og kanel. Skal også lage honninglys og gi bort. noen flere forslag?
berga Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jeg lager en del julegaver, har venniner som ønsker fast leveranse av lester, samt at jeg skal strikke en poncho til min mor. Er også gla i å lage smykker, tenker at det kan være fine små venninegaver.. Vil også forsøke å hekle noen sjal og tove noen vesker. Mangler en arm på en babygenser til et fadderbarn. Synes det er litt kjekt å lage egne julegaver, blir også veldig gla når jeg får det selv, for det viser at personen som har laget det virkelig bryr seg om en. Synes også det er gøy å prøve å finne farger på garn/perler som jeg tror mottakeren vil like.. Men skal jeg rekke alt dette er det bare å stå på, under 3 mnd til jul
aprilbaby2007 Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Tenkte jeg kanskje skal strikke en jakke til tantebarn av meg, men får se hvordan formen er fremover. Så lager jeg fra julenissen, sokker til voksne. Barna får gaver som foreldrene (vi) ikke vil gi dem:)
rødhette* Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har bestilt sånne dropslagings-sett fra sgs hobby. Skal lage masse drops, som bl.a. blir en del julegaver av. Tenkte også, når det nærmet seg mer, å bake litt julekaker og putte i fine glass/krukker. Får se når den tid kommer...
Blåbærlyng Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg pleier å gi bort noen kurver fylt med noe spennende. Ett år ga vi bort kose-pakker til kjærestepar, da var kurvene fylt med hjertesjokolader, ferrerro rocher, massasjeolje, duftlys og et par klementiner som vi putta oppi samme dag. I fjor ble det mest sjokolade og klementiner. Prøver å lage skikkelige julekurver, og så pakker vi inn i cellofan. I år skal vi - i alle fall til mine foreldre - gi en stor kurv fylt med en god vin, gode oster, kjekt og frukt. Og kanskje andre ting som passer oppi. Må finne på noe lurt til vennepar også. Vanskelig å holde kostnadene nede på sånne gaver, men til venner pleier vi å bruke 100-200 kr på en kurv med innhold.
lille solstråle Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Har ikke lagd så masse enda, men jeg er nesten ferdig med å brodere julekalender til bebis Dette var forresten et BRA innlegg, fikk mange tips nå!!
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg lager armbånd til venninnene mine. Men har ikke kommet lenger på hva jeg skal lage/gi enda... begynner å haste, føler jeg.. tar imot alle gode tips med åpne armer, men dessverre har jeg ikke så mye verken tid eller fingerferdighet til rådighet denne jula - carpal tunnel gjør det vanskelig å pusle med finmotorikken.
rødhette* Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, holder på å brodere adventskalender til babyen i magen, jeg også Så har jeg begynt å lage julekort... Skal også lage pakkelapper. Lager også andre kort, som kan brukes til bursdagskort o.l.
frøy@ Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tenkte å brodere noen søte bokmerker, er med de søte grå bamsene som er så populære ("Me to You" tror jeg de heter) Fås kjøpt på sånne husflids/garn butikker. Er ikke så mye å brodere (tenker jeg før jeg har begynt i alle fall..) :-) Ellers har jeg tidligere laget godteri : ta en mandel som du pakker litt marsipan rundt og dypper i mørk, smeltet sjokolade og pynter med lyse striper av smeltet hvit sjokolade. Er godt og ser veldig fine ut!(etter noen forsøk i alle fall..) :-) Kan pakkes i søte små esker og gis til de som har alt eller bare er noen godte-monser.. :-)
Blåbærlyng Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Har ikke bestemt hva vi skal ha i i år, men i fjor så hadde vi i sjokolade og klementiner for det meste. Gjerne en marsipangris. Året før så var det de spa-kurvene vi ga. Ga da kurver bare til vennepar...
Jaag Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er ikke av typen som lager en hel masse, men noe som har vært veldig populært, er å ramme inn bilder av barna og gi bort til familie og venner. De fleste får aldi forstørret og rammet inn selv, så da blir de glade for å få et ferdig bilde til å henge opp! Selv har vi fått bilde av oss selv rammet inn av en venninne, og det ble vi kjempe glade for! Det skal jo være sagt at vi bor et stykke unna familien, så de ser ikke barna så ofte heller....
ajamor Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Spennende tema. Her var det jo en del gode tips :-) Jeg strikker ullvotter i år, som jeg tover. Har allerede laget 15 par i små og store størrelser. Skal også strikke noen sitteunderlag. Tovede sitteunderlag kan være utrolig fine og praktiske. Ellers tenkte jeg å finne mønster på små vesker til små tanteunger, også de i ull som toves :-) Synes forresten ideen med kurver var veldig god. Tror jeg må lage det til svigermor og svigerfar i år :-) Og så legge ett par sitteunderlag oppi, sammen med litt vin og gode saker!!
ScatCat Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Kalendere for det kommende året, selvlaget fra bunnen av, med dekor og bilder av barna:) VELDIG populært hos besteforeldre spesielt! I fjor bestilte jeg ferdige fra ett eller annet foto-sted, men ble ikke helt fornøyd med kvaliteten. I år lager jeg dem selv:) Dessuten har jeg diverse år laget broderier (et år fikk alle stjernetegnbroderier), julekranser, håndkler med "god jul"-broderi på ++ I år får lillegutt på 2 år brodert adventskalender til bursdagen (fyller i oktober), og sånn brodert klokkestreng hvor man måler høyde, til jul. Baby i magen får brodert fødselsbilde i fødselsgave, vet ikke julegaven hans/hennes enda. Holder meg mest til brodering jeg da. Men er masse gode tips over her jeg kunne tenke meg å prøve ut. Falt spesielt for kurv-idéen, og såpe-støpinga. Kunne jo laga gavepakning/kurv med et par fine håndkler, duftpose med lavendel og selvstøpte såper..... hmmm.... løp og kjøp:))
*Mi tesorito* Skrevet 5. oktober 2006 #15 Skrevet 5. oktober 2006 dytt. må holde denne oppe, mage gode ideer:)
cemor c Skrevet 5. oktober 2006 #16 Skrevet 5. oktober 2006 Her kan dere også få noen tips! http://www.dinbaby.com/forum/thread/6536395 c",)
Frk. Vable Skrevet 5. oktober 2006 #17 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg maler acryl-bilder eller kjøper keramikk figurer på en sånn "keramikkfigur-butikk" og maler de... De kan bli skikkelig fine og så er det kjempelett!!! Han en keramikk ørn jeg har malt i svart og bronse. Den er skikkelig stilig, ser ut som metall.. Og som sagt, det er kjempelett, trenger ikke være kunstner for å få det til. Masse og velge mellom til både barn og voksne! Forresten, veldig bra innlegg, dette her!!!!! ))
Love2bemom Skrevet 5. oktober 2006 #18 Skrevet 5. oktober 2006 Åh...så flinke alle er!! Har veldig lyst å hoppe på ideen om kurver med forskjellige temaer...men hvor finner jeg disse kurvene?Hvor kjøper dere de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå