Gå til innhold

slutte å amme om natta....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fra han var født til ha var ca 7 mnd sovet hele natta, men då begynte han å våkne for å få pupp... Jeg har gitt han når han ville ha, for han er ganske rask, så vi begge sover igjen etter max 10 min. var liksom aldri noe problem, og han våknet somregel bare en gang..

Men nå er han 9 mnd. og det har bare tatt helt av... våkner hver 2.-3. time for å få pupp. Hele natta! Det blir for mye!! Det er jo fort gjort og han roer sej med en gang, men vi kan ikke fortsette sånn...

Vi har starta med "skrikekur"... Liker ikke høre at han gråter sånn, men pappaen er der hele tiden og trøster.. Første natta gråt han 1-2 timer før han ga seg, neste natt sov han hele natta:):) Men tredje natta (i natt) fikk han feber, og jeg hadde ikke lyst han skulle ligge å gråte sånn da, så vi brøt hele "kuren" og han fikk pupp to ganger....

Men er d noen som kan komme med tips og råd her?

Tok avvenninga lang tid hos dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tok den når gullet var i form, og ga kun vann. Tok 3 netter til oss. Jeg sov på stua.

Skrevet

ååå her kjenner jeg meg igjen ja...

Dattra mi på 6 mnd holder på slik hun også... Hun legger seg 19 og nå har vi klart å drøye den til 01-02 tiden før hun får første pupp... Når hun våkner i tiden før det, holder det ofte å bare snu henne i en annen stilling, over på magen eller siden er favorittstillingene hennes... Ellers så synger jeg for henne til hun faller til ro og sovner igjen... Det lønner seg ofte å være litt treg når hun våkner ofte så er det bare 1-2 minutt med litt småskriking før hun sovner igjen... Jeg hører på skrikingen hennes, g vurderer hva jeg skal gjøre... Nå får hun pupp kl 1-2 ca og en gang i 5 tiden, så våkner hun kl 8 ca... Men det som er best av alt, er å fore henne skikkelig opp på grøt blandet med mme før leggetid,,, da varer maten lenger og hun sover bedre...Men her er det bare å prøve seg frem,, alle er jo forskjelige. Vi har heller ikke smokk til henne vi da,,, om sønnen din bruker det så har du jo en ting mer å bruke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...