Gå til innhold

Greit at han ligger på magen om natta (5 mnd) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snudd seg over på magen i halvannen mnd. nå (om natta også). I begynnelsen likte han det ikke og begynte å gråte, så jeg måtte inn hvert kvarter hele natta og snu han.

Kjøpte babysafe og han lå i den i et par uker. Sluttet å bruke den og han sluttet å rulle over på magen (kun over til siden).

Nå sjekket jeg til han og han ligger og sover på magen. Ser ut som det er veldig godt.

Han snur seg ikke bevisst tilbake til ryggen, så er det ok at han ligger sånn om natta eller burde jeg snu han ?

Hvorfor må man bekymre seg så mye ?

Jeg har alltid likt å ligge på magen selv og vet at det er veldig behagelig...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert greit- og har gått greit med de aller fleste før. Men nå er det jo slik at krybbedødstatistikken gikk veldig ned da man begynte å legge babyene på ryggen...

Jeg ville snudd ham. Men jeg er veldig obs på dette m krybbedød fordi jeg har hadde en niese som døde av krybbedød og hun ble funnet liggende på magen om morgenen. Er absolutt ikke meningen å skremme deg altså!

Men det er nå mitt svar, og slik jeg tenker...

Skrevet

Hei!

Helsepersonell sier jo at man skal legge de på ryggen, men når de bgynner å snu seg trenger man ikke å snu de. Det er altfor mye å bekymre seg for, tror det går helt fint jeg, du kan jo ikke stå opp mange ganger om natta for å snu han heller.

Lykke til, og ikke bekymre deg for mye:-)

Skrevet

når de begynner å snu seg selv, kan de ligge sånn også. Tenk hvis du vekker han og får en natt uten søvn:-) Gjør som du føler for selv, uten dårlig samvittighet

Skrevet

Helsesøster sa til meg at så lenge de var sterk nok til å selv snu seg over på magen, så var det heller ikke noe særlig farlig med tanke på krybbedød... er jo sterk nok til å holde oppe hodet og snu det til siden selv..

Vi kan jo ikke holde oss våken hele natten for å passe på de... vi trenger virkelig søvnen slik at vi er frisk og opplagt til å ta oss av de søte små dagen etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...