bente69;) Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Snuppa vår ble 2 år i juni, hun var 95 cm på strømpelessen på 2 årskontrollen. Hvordan skal vi få pakka henne ned i vogna med voksipose til vinteren? Vi har en 05 Teutonia Mistral Sport, som jeg mer har full liggelengde på 90 cm. Lurer vikelig på hvordan vi skal få henne til å sove uten vogn. Hun sover kun dupp ute i vogn. Hva gjør vi nå da? Med stor dyne ute nå er det ikke noe problem forde hun har beina litt i bøy. Men i voksiposen er det ikke så lett å ha beina bøyd. Noen som har noen råd å komme med? Har tenkt litt på å la henne evt sove ute i utedress med dyne og evt ullpedd, men det høres ikke noe godt ut å sove i så mye tøy....Ikke lett dette!
Galskapens overhode Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Jenta mi var 93 på 2 års.. og vokst ut av 2 andre vogner før jeg endelig fant drømmevognen. Easywalker Classic.. Nå er hun snart 105 cm og er på tur til å bli for stor for den.(akkurat 3 år) Fleeceposen til vognen er vann og vindtett, så med litt varmt tøy og jakke skal hun nok sove lunt og godt i den. Anbealer også regntrekket til vogna. Vindtett det også., og dekker barnet veldig godt, snø blåser ikke inn i vogna. Jenta mi er ikke av det tynneste slaget, så hun trenger litt rom til å ligge på, samt så har hun så store bein at hun ikke kunne ha vogn m bøyle på om vinteren, da fikk jeg problemer med å få henne ut av vogna igjen. Vogna blir veldig liten og lett når man skal ta den m seg i bilen, og den er veldig behagelig å trille på tur.
bente69;) Skrevet 30. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2006 Hællæ Må si snuppa de vokser fort, gir du henne gjær??? hehehe Er det forresten normalt at de vokser så mye på et år? Vogna så kjemefin ut den, husker du sånn ca hva den koster? Vet ikke helt hvor mye penger jeg "gidder" å bruke for en vogn jeg kanskje skal ha et år. Har en Carena 123 og en Simo Sitty også, samt en Silver Cross(dyp vogn). Om jeg nå sier til gubben at snuppa må ha sin 5 vogn, tilter det for han...hehe
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Easywalker virket for kort til min gutt på 95 cm... Kun ted&phils-vognen som virket god i lengden, men den er dyr! Ser det ligger noen på finn til 3-3500 kr. Ellers har vi kjøpt Emmaljungatrille, men der er det jo bøyle så det blir jo dumt for dere. Liggelengden er ihvertfall god der! (1500-2000 ny)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Har samme vogn til en 2-åring her, men hun er ikke så lang. Når du bruker pose, gjør det jo ikke noe om posen kommer over fotbrettet siden den bare har en liten vipp. Kan ikke tenke meg annet enn at denne vogna passer ut vognperioden, dvs et års tid til. Er helt sikker på at snuppa di ikke må ligge bøyd i vogna, men kan ligge med strake ben:-)
Galskapens overhode Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Hei igjen Jenta mi vokser veldig fort ja.. Litt i rykk og napp.. Tror ca 6 cm i året er regnet som vanlig voksehastighet på barn i denen alderen. Alle sier hun sikkert stagnerer snart..He he.. tror det når jeg ser det Easywalker koster ca 4000 ny tror jeg. Jeg fant den på salg til kr 2500... Finner du en brukt får du sikekrt en fantastisk vogn til en billig penge Fant en brukt en på finn.no til kun 1000,- http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8439189&sid=6aXdiAyyW187189&pos=2&tot=3 Og liker du ikke fargen kan du kjøpe kun nytt trekk til den også Lykke til med vognkjøp til din lille kjempe
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Hvis du regner med hun skal sove i vogna til hun blir 3 hadde jeg solgt Teutoniaen og kjøpt en Simo Sportstrille. Den har lengst liggelengde (100 cm), God bredde med plass til pose, vind og vanntett. Lav og stabil. Følg med på Finn så får du deg en glimrende sovevogn.
Leola Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Junior var enda lenger enn din jente på 2 års kontroll. Har Simo sportstrille og de har kjempelange rygger, og det har ikke vært noe problem å ha junior liggende i den.
mammmamia ** Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Skriver under på Easywalker!! Den får du også med svingbart forhjul og rygg som kan legges helt ned - en utrolig god vogn som kommer i mange knallkule, freshe farger! *vilha*
tuninna ♥ 2pp Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 min jente var 91cm på 2 års kontrollen, nå er hun 3 år (vet ikke hvor høy, men har jo seff vokst en del) vi har urban detour vogn, veldig godt plass enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå