Gå til innhold

Burde ikke han ta litt ansvar??? Ang gubben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei veninne som er (eller blir) enslig mor. Hun hadde termin for to dager siden og kan føde når som helst.

Hun vil gjerne ha meg med på fødselen og jeg har kjempelyst til å være med.

Problemet er at min samboer synes dette blir vanskelig mtp vår 3 mnd gamle datter.

Jeg har sakt til han leeeeenge at jeg må være tilgjengelig da jeg skal være med på fødselen og at når det skjer så ammer jeg og drar. Har masse mm fryst ned så det skal ikke være no problem.

Men i dag så sa han at han syntes det var så teit at jeg skulle bli med henne da. Han ville ikke ha Nemi alene så lenge og han visste ikke hvordan han skulle tine mm og greier (?!?).Forklarte han hvordan en gjør det da. Så sa jeg at vi er 5 min fra hjemme (bor oppi sykehuset omtrent) så det er jo ikke verre enn å ta med hu dit så jeg får amme.

Ellers så har vi både mamma og svigermor like i nærheten.

Han kan og bli med på føden og være på dagligstua i mens hvis han ikke vil så langt vekk. Men jeg synes det blir litt tungvindt å ha med Nemi inn på fødestua og greier. Hadde vert greit av han å ta henne de timene det er snakk om.

Burde jeg være strengere og kreve at han gjør det?

Han har først begynt å krangle på dette nå.

Han har aldri hu alene. Jeg har med meg hu overalt jeg går og trives med det,men jeg skulle ønske han kunne vert litt mer ivrig på å ha litt alene tid med dattera si.

Dessuten er denne fødselen noe jeg virkelig har lyst til å bli med på. Mye pga at jeg måtte ha ks, og sliter skikkelig med det at jeg ble "snytt" for en fødsel jeg virkelig hadde gleda meg til.

Jeg tror at det å bli med på hennes fødsel kan hjelpe litt på de følelsene og.

Er jeg skikkelig "streng" hvis jeg mener at han SKAL stille opp de timene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er nok veldig usikker kan jeg tenke meg, om han må går det nok så bra han har nok godt av det..

dere kan jo møtes på midten at han vet han kan komme til deg osv,,

spør han om han er usikker på og være alene,

Skrevet

Enkelt og greit, jeg synes absolutt ikke du er for streng. Synes han bør stille opp, jeg. Skulle bare mangle. Dessuten er det sikkert bra for far å være litt alene sammen med datter og lære å ta litt ansvar. Men jeg har skjønt av mange innlegg at det er en del som har slike problemer med mann/samboer. Ofte får jeg høre at min samboer er flink til å hjelpe til, jeg svarer "han er ikke flink til å hjelpe til, han hjelper meg ikke mer enn jeg hjelper han". Vi er da sannerlig 2 om dette, og begge vil jo ha et nært forhold til vår datter. Og da er det best om begge har alene-tid med barnet.

Skrevet

Ja jeg får og høre at han er flink som stiller opp... Men det skulle da vel bare mangle!

hehe selv om han er litt "grønn" og ikke ikke vil ha hu aleine så er han flink ellers altså!

Takk for svar. Håper bare det blir fødsel snart da!

Gleder meg!!!!!!!!

Skrevet

Du er ikke fro streng. Dette har han godt av. Tenker på veninnen din også jeg. Hun setter sikkert stor pris på at du er med ettersom hun er litt alene om dette.

Skrevet

Du får trøste han med at det sikkert går bra om han er alene med henne (en gang må han jo ta det steget, ikke sant). Det er vel ikke så mye værre for menn å klare dette enn for oss (selv om de må tine mm først). Jeg tror det er lurt for han å være alene med den lille mens du er med på fødsel jeg. Sunt å ha henne alene men mor ikke er tilstede, da blir han fort mye tryggere på at han klarer det også. En del av oss har jo lett for å korrigere mennene våre (meg selv inkludert), og det blir fort lettere for mannen å spørre enn å finne ut selv så lenge vi er i huset. Så alene-tid er sikkert best. Lykke til med å være med på fødsel!

Skrevet

Det klarer han helt fint!Han for stille opp for deg og den lille han også,stå på krava!Ganske spesielt å være med på fødsel da,heldig du:) I verste fall får du noen andre til å stille opp,mamman din eller no.

Skrevet

Da lillesnupp var så liten så var jeg sammen med henne hele tiden, så lenge man ammer et så lite nurk syns jeg det er best å være der hun er.

Men nå er denne situasjonen ganske spesiell, og jeg skjønner veldig godt at du ønsker å være tilstede under din venninnes fødsel.

Så hvis det er praktisk mulig for pappaen(ikke på jobb osv) så bør han ta ansvaret for babyen deres slik at du bare kan tenke på venninnen din og deg. Dette er også fordi dere bor så nærme at han komme med henne når det skal ammes. Ville heller at han skulle kommet med babyen, det er jo sikkert ikke noe problem. Dessuten sover hun sikkert veldig mye enda, så det er nok ikke så vanskelig for han. Det er nok sikkert det at han er litt usikker på å være alene med ehnen siden hun bare er 3 mnd, og det skjønner jeg egentlig godt. Men så lenge du er i nærheten blir han kanksje tryggere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...