Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 kjenner jo ungen når jeg klemmer på magen, den ligger som den alltid pleier. Kan klemme og dytte på den som vanlig, men får ikke noe spark eller dytt tilbake. Har drukket både kaldt og spist sjokolade, men får liksom ikke noe respons.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Nei, og hva gjør du når du ikke har kjent liv en hel dag?? RINGER FØDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 spis litt mat og drikk litt søtt, legg deg ned på sengen, ha det mørkt og stille...da skal du kjenne 10 bevegelser innen 2 timer...hvis ikke så ringer du føden....evt du ringer føden nå med en gang hvis du ikke orker å vente.....jeg gjorde det selv da jeg var ca 37 uker på veg...lykke til =)
2barns mor Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg har kommet til å ringt Føden med det samme, slik at du får komme på en sjekk. Jeg har det litt slik at noen ganger så er jeg så travelt opptatt at jeg rett og slett ikke merker bevegelsene. Da må jeg stoppe opp og kjenne etter, spise eller drikke noe. Da kommer det som regel en fot eller en hånd tilbake!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Hadde det slik i sist svangerskap og da spiste jeg sjokolade og drakk kaldt uten at det hjalp, ringde føden og fikk komme inn med en gan. på UL var alt helt fint, men det var godt å få sjekket. SÅ RING FØDEN
Gjest Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Da må du ringe føden med engang.Ikke vent ett sekund til ! Lykke til !
heldine Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Jaa, ring føden. Hadde ikke vært i tvil der altså..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Har slappet av litt på sofaen og drukket brus og spist litt søtt og har nå kjent litt liv. Har ikke vært de helt store aktivitetene i magen, men har kjent babyen dunke lett mot hånda. HI
kibimor - Johanna og søstrene Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Kjære deg HI... Jeg har nok en gang rotet meg inn på et forum der jeg absolutt ikke hører hjemme. godt å høre at du har kjent liv, men kan du ikke ta en tlf til føden og få komme inn til en sjekk likevel?!? Lege og jordmor er helt klar på at man ikke bare skal reagere på mangel på liv, men også merkbart mindre liv. Det KAN i teorien bety at morkaken ikke fungerer like bra som tidligere, og derfor ligger barnet heeeelt stille siden den bare får minimalt med oksygen og næringsstoffer. Ja, alt kan være ok, mest sannsynlig så er det nok det...men hvorfor ta sjansen? Jeg snakker av min egen forferdelige erfaring. Ti telefoner for mye er bedre enn en for lite... Jeg får aldri vite om min egen datter Johannas liv kunne vært reddet om jeg hadde kontaktet føden da jeg våknet og merket at noe var annerledes... Og det vil for alltid spise meg opp fra innsiden.. Kunne noe vært gjort? Hadde jeg hatt en 9 mnd gammel jente på fanget da? Vær så snill. Plukk opp telefonen å snakk med dem i alle fall, hør hva de råder deg til å gjøre. Jeg skulle ha gjort akkurat det, og selv om jenta mi trolig allerede var død den morgenen, så kan det være at hun lå helt stille pga oksygenmangel.. Det er ikke meningen å skremme deg.. Jo, kanskje litt. For jeg er bekymret for deg og barnet ditt. Ingen burde måtte oppleve å miste et barn, og derfor bør man ta alle de forhåndsreglene man kan! Ring!! Lykke til!! Ligger nok å tenker på dere i natt... Håper alt er ok! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå