Tibra Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Noen som har noen fine og enkle barnesanger som de gidder å dele med meg (har ammehjerne, alle sanger er blåst bort, og har problemer med å lære utenat for øyeblikket...hehe)?
mamman til to prinsesser Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Ro, ro, ro din båt, ta din åre fatt. Vuggende, vuggende, vuggende, vuggende, over Kattegat. Gyng, gyng, gyng din båt nedover en bekk Hvis du ser en krokodille, skrik og jag den vekk. Ro, ro, ro din båt snart skal vi i land Hvis du ser en løve, må du brøle alt du kan. Synger ofte denne med jenta mi på 5 mnd på fanget, da gliser hun bredt og er helt med. Gjør bevegelser sammen med sangen også.
mamman til to prinsesser Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 må nevne denne også da; Ride, ride ranke si meg hvor skal veien gå bestefar besøk skal få ride, ride ranke Mulig det er flere vers, men jeg kan bare det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg ville kjøpt meg en sangbok hadde jeg vært deg. Det finnes så mange fine! Kan ikke noe sanger i hodet, og sangbøkene er inne hos min datter som nettopp er lagt, så kan ikke hente... (Blir spennende om noen skriver ned noen sanger jeg ikke kan - trenger noen nye kjappe å lære jeg også:-D)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Klappe klappe søte, dyppe den i fløte først i fløte så i vann, så kom det en liten mann og ville kaken prikke, med sin gullestikke Bjørnen sover bjørnen sover i sitt lune hi den er ikke farlig bare man går varlig men man kan jo men man kan jo aldri være trygg Soa roa lille ban, snart er dagen over alle barn i alle land ligger nå og sover soa roa tipp på tå, sov min lille pode reven sover også nå, med halen under hodet
mamman til to prinsesser Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 I slag i kveld jeg....Denne kan du kanskje? Lille petter edderkopp han klatret på min hatt, så begynte det å regne og petter ned han datt. Så kom solen og skinte på min hatt, da ble det liv i edderkopp som klatret på min hatt. Veldig artig med bevegelser denne også.
langevipper Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Vi var i bokhandelen og kjøpte "barnas store sangbok" i går, der har de mange kjente sanger som jeg husket igjen fra min egen barndom:-) Måtte bare kjøpe en bok, ble lei av å bare synge lille petter edderkopp, bæ bæ lille lam og lisa gikk til skolen...hehe. Boken kostet 300kr, men den skal vi kose oss med i mange år fremover:-)
LionQueen Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Jepp den har flere vers Ride ride ranke si meg hvor skal veien gå bestefar besøk skal få ride ride ranke ride ride ranke bestemor hun er så snill vi får leke som vi vil ride ride ranke ride ride ranke nå til onkel i galopp er han hjemme ja så stopp ride ride ranke ride ride ranke nå er hesten ordentlig trett rytteren er god og mett ride ride ranke Det var vel det hele tror jeg snuppa mi elsker den
LionQueen Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat for de jeg bor hos, for de jeg bor hos de er så gjerrig de spiser sild hver eneste dag og det vil jeg ikke ha for jeg vil heller, for jeg vil heller ha coca cola og is det er bevegelser til denne også
LionQueen Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Den fyrste song eg høyra fekk var mor sin song ved vogga dei myke ord til hjartet gjekk dei kunne gråten stogga Ikke helt rett skrivemåte men men....hehe
-carina- Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 Ta en titt på denne siden her... http://barne.koordinatoren.com/ Her får du hjelp med melodien også, kan være kjekt! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå