Gå til innhold

Hva skal dere spise ikveld da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det superenkelt, men nydelig! Vi er hjemme "alene", Hannah - sambo og jeg. Hannah har allerede spist en hel blåbærskog, så sambo skal lage noe så enkelt som: Små loffskiver som freses i pannen med litt olivenolje. Så tar vi på pesto, ristet hvitløk og solsikkekjerner, parmesan, tomat, parmaskinke, ruccola og oliven. Og jammen tror jeg vi skal ha oss et glass vin eller to til;-) Kanskje det rett og slett tar av litt her og vi kan sees dansende bak persiennene, når Hannah har lagt seg;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mmmm. det låter ikke så dumt.. Her blir det taco. Elise er her, da pappan ikke er hjemme i helgen (egentlig hans helg). Hun har besøk av sin kusine, de to jentene har bestill taco. Som jeg straks skal lage til.

En liten parentes er at kusinen hennes fortsatt kaller meg tante... på tross at jeg egentlig ikke er det lengre.... det varmer i mitt hjerte:-)

Skrevet

Ja, det er koselig da:-)

Leste du innlegget mitt om tanter lenger ned? Overskriften er Helt perfekt:-) Om tanter.....

Skrevet

Tror ikke jeg kom så langt, skal se på den nu jeg.

Klem

Skrevet

Har spist da... Fullkornpasta med tunfisk.... Masse hvitløk og chili!

Skrevet

Har spist cous cous med tilhørende lammegryte med masse deilige grønnsaker. Pleier ikke å spise middag på lørdager. Skulle hatt dette tidligere i uken, men det er ikke så lett å få laget ordentlige middager fra mandag til fredag lenger, så jeg må benytte anledningen når pappa kan passe Nussa. Og i morgen skal vi bort. Men i kjøleskapet står det en god resteporsjon som gir oss en cous cous middag til i uken som kommer! Nammmmm!

Skrevet

Kyllinglår i fløtesaus med sursøt chilli, limepickle og mango chutney og ris til. Så har vi endelig fått oss en vidunderlig god seng i et vidunderlig lyst,lyst rom med en touch av røklilla i det hvite, og dimmer på gulllampen, og purpurfargede puter. Det var noe annet enn det gjennomgangsrommet vi sov i før, ja:):):)

I dag har mannen laget fersksuppe med sursøt løksaus og kokte poteter. Barna er snille og har fått bananasplitt på lokalkaffèen tidligere i dag. En fin helg uten snekring av nytt soverom:) FERDIG!!!! GLAD!

Skrevet

Grattis med nytt og deilig soverom:-)

Vi har vært og spist fårikål idag vi, men igår så nevnte jeg til sambo at det hadde vært nydelig med fersk suppe med sursøt løksaus etc......Det er bare så utrolig godt! Har han oppskrift på en god løksaus? Synes det er litt ymse hvordan den smaker hos folk:-)

Skrevet

Hæh.... Her er det noe innen mat jeghar gått glipp av gitt!!!! Sursøt løksaus i suppa? Hvorfor det?

Skrevet

Nei nei nei, ikke ha den i suppa da:-) Denne retten er en gammel norsk tradisjonsmiddag og spises som følgende: Først en tallerken suppe som forrett, så hovedretten med potet, ferskt kjøtt (som har kokt i suppa) og det serveres med løksaus - og er bare så utrolig godt!!! Hm....tror jeg skal få tak i noe høyrygg i morgen og lage en vending!

Skrevet

Når skal vi spise?

Skrevet

Skal bare se når jeg får tak i kjøttet:-))))Og det er altså nyyyyydelig! Bare løksausen blir vellykket.....har laget mindre vellykkede varianter av den dessverre......

Skrevet

Ååååååh, fersk suppe og kjøtt med løksaus er nyyydelig! Det hadde vi alltid hjemme på denne tiden av året. Har vel bare laget det én gang selv. Får prøve å lage det igjen en dag, for moren min orker nok ikke et så stort prosjekt lenger. Men suppen mååååå spises med søte melboller med kardemommesmak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

løksaus: 4 dl kraft fra suppa, ropes det oppe fra stua her, og 2 ss mel, 2 ts eddik, 1 ts sukker. Ta løk i ringer oppi som kokes til den er mør.

Hvorfor skal du ha oppskriften, ropes det fra stua?

Så deilig på pcen her nå. Rart å tenke på at her jeg sitter og skriver nå, lå vi og sov for noen dager siden. Glad vi slipper det. Holdt på å bli gæærn. Ikke noe privatliv i det hele tatt. Enten kom det barn hjem fra skolen, eller noen skulle på toalettet vegg i vegg om natta, uten å lukke døra etter seg, sånn at det suste fra dassen så man skulle tro den var en del av den spennende sengehyggen. Måtte noen prompe på do, kunne de i og for seg like godt ha gjort det bak forhenget der jeg og Stefan og samboer sov. Hadde ikke gjort noen forskjell....

Men nå derimot....gulllampe med dimmer, Jensen madrasser, svarte skiferfliser, varmekabler, himmelseng til Stefan....oh-lalala:):):)

Skrevet

Kanskje du får så mye privatliv at du snart forsvinner inn på BiM igjen...

Skrevet

Hi hi, blir nok snart en lillebror eller lillesøster på Stefan ja;-)

Skrevet

Blir nok snart en lillebror eller lillesøster, eller kanskje begge deler på Stefan ja;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...