Gå til innhold

Haterveps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann =)

Ser at du går sosionom studiet, hvordan er det med en liten en? Har tenkt å gå d til neste år kanskje, men hadde vært greit å hørt litt om hvordan det er..er det mye teori og lesing på fritida eller? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det går kjempe greit. På skolen jeg går er det lagt opp til mye egenstudie, og det er lite obligatorisk undervisning. Det gjør at jeg kan slappe av hjemme og hente meg inn igjen når jeg er sliten:o)

Jeg har ikke vært den flittigste studenten, men jeg har kommet gjennom første året uten problemer. Sitter ikke inne å leser døgnet rundt med andre ord. Er en del teori, men jeg synes det er interessant teori. Første året var det mye psykologi, sosiologi o.l Andre året er mye mer spennende. Mye barnevern, psykiatri, levekår osv Og ikke minst praksis da.

Jeg synes dette studiet er mye "lettere" med barn enn da jeg tok allmennfaglig påbygging påvideregående(hadde barn da også). Der har du prøver flere ganger i uken. På høyskolen jeg går er det få arbeidskrav. 4 oppgaver som leveres inn i året. To pr. semester og en eksamen. Men dette varierer fra høgskole til høgskole.

Skrevet

Takk skal du ha, nå ser jeg ikke så mørkt på det lengre :) Har jo og gått påbygg, men synes ikke det var så tungt så skal jeg nok klare høyskolen og =)

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...