Gå til innhold

Hvilke "deler" bruker dere til deres Teutonia Mistral nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde akkurat om softbagen til fotpose, nå, jeg ;) Har lammeskinn inni fotposen. Begynte å bli litt trangt oppi der. Hun er 5 mnd.

Hvilke "deler" bruker dere til deres Teutonia Mistral nå? Hva har dere oppi? Hvor gammel er bebisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har y2k/2 jeg da.. Men har kun dyne oppi vognen no.. Og han er 5 mnd også

Skrevet

Vi gjorde om softbagen til bagforlenger når jenta vår var litt over 6 mnd. Litt etter puttet vi lammeskinnet i vognen og vi har alltid overtrekket på bagen festet på, men som regel er den rullet sammen og ligger i fotenden. Så har vi faktisk på bøylen. Hun synes det er så gøy å sparke på den eller holde i den når vi triller. Hun ligger fremdeles mot trilleretningnen. Tenkte at hun kan gjøre det frem til at hun blir mer aktiv. Vi har en ganske rolig jente kan du si. ;)

Nå er hun 7 mnd og 2 uker.

Skrevet

Okei;)

Men hva mener du med bagforlenger? At du har tatt ut plata i bagen og gjort om til fotpose?

Skrevet

Ja, kanskje det er sånn som du har gjort? Tok ut plata ja, og den øverste delen av bagen. Det er kanskje fotpose det heter ;)

Synes egentlig den ser litt smal ut fremdeles jeg, lurer litt på hvordan vi skal få stappa voksiposen med jenta vår oppi vogna til vintern. Vi får teste litt kanskje.

Skrevet

Har en jente på 3,5 mnd og bruker Mistral med softbag og lammeskinn + dyne/teppe (avh. av temperatur)...

Skrevet

Hei.

Jeg har også sånn vogn til min lille (4mnd) prinsesse, men jeg visste ikke at man kunne gjøre noe sånt jeg. Vet ikke om jeg skjønte det helt heller... Noen som ville tatt seg bryet med å forklare det en gang til:-)

Nå bruker jeg bare softbagen på vanlig måte med teppe oppi (hun er VELDIG varm av seg.

Skrevet

Ingen som kan forklare til en som må ha ting inn med teskjeer he, he??

Skrevet

Du kan gjøre om softbagen til en fotpose når bebis skal over i sportvogndelen. Da tar du ut plata i bunnen, fjerner kanten oppe som er festet til bagen med glidelås og så fjerner du bærehåndtakene. Posen festes i vogna med to strikker øverst og selene trekkes gjennom. VI bruker denne fotposen nå og lammeskinnet. Foreløpig har vi bare et ullpledd over mini.

Skrevet

Så fint at du informerte om de to strikkene, krish ;)) Takk for det- det hadde jeg nemlig ikke fått med seg. Man MÅ vel ikke bruke selene til en 5 mnd gammel baby eller? Hun kan snu seg begge veier, men...

Hvor gammel er bebyen din?

Skrevet

Jeg anbefaler sterkt å begynne med selene med en gang. Om ikke bebis er urolig så er det greit å venne h*n til det. OG husk at de fleste ulykker skjer fordi man ikke trodde barnet kunne gjøre ditt og datt......altså vips har barnet ramla ut av vogna.

Skrevet

Jeg har en meget aktiv 8 mnd gammel gutt:) Men har brukt selene hele tiden i sportsvogna.

Skrevet

Ja, det med tilvenning er nok sant. Sikkert like greit å starte med det først som sist!

Skrevet

Både snuppa(Mistral) og lillesnupp(Spirit S3) ligger på skinn og har dundyner over...som sparkes delvis av:-)

Har ikke brukt stormtrekket noe enda, og posene er ikke vurdert engang. Bor på Østlandet....

Skrevet

Ligger de i bag eller sportsvogndelen, Luca? Og hvor gamle er dine to snupper? Ikke så viktig, altså. Bare litt allright å høre hva som er vanlig. Skikkelig anvendelig vogn, da :P Det skjønte jeg iallefall da jeg begynt å plukke fra hverandre bagen! Kjekk altså ;)

Skrevet

Tusen takk, da lærte jeg noe i dag også :-)

Skrevet

Begge ligger i sportsvogn og er 8 mnd og 2 år. Begynte med sportsvogndelen da de var en 6-7 mnd, for da er det greit å feste med seler. Har ikke Teutoniabag, for den er det vel hull til seler i.

Skrevet

Skrev ett innleggi sta hvor jeg spurte om noen hadde bilder av vogna si når den var laga med bare fotposen på men det var det sikkert ingen som hadde. Synes min ser lissom litt "uferdig" ut. Er det slik på deres vogn at den delen med fotposen sitter på en måte løst øverst(ca der hvor håndtaka var festet tidligere), ser ut som om den skulle vært sett fast på en måte??? Vanskelig å forklare dette her, håper noen skjønte noe av det da:)

Skrevet

Jeg har også brukt fotposen men nå har jeg tatt den ut. Syns den sklei ut hele tiden. Festet den øverst med de to strikkene men måtte dra den opp hele tiden. Det er rart at det ikke går an å feste den bedre! Jeg syns også at den ser litt "uferdig" ut som AnetteL skrev.

Skrevet

Kani ikke si jeg synes den ser "uferdig"" ut... Har desverre ingen bilder av vogna, Anette...

Skrevet

Er fotposen det samme som stormtrekket? Skjønte ikke forklaringen din, men stormtrekket festes jo med trykknapper. Så ser ikke rart ut her...

Skrevet

Luca: Det er ikke det samme, nei ;) Fotposen er softbagen uten plate og uten den øverste delen ved hodet (taes av med glidelås). Man setter på et trekk over bena, slik at det blir en fotpose. Stormtrekket er det løse trekket om du skjønner :)

Skrevet

Jeg visste heller ikke om de strikkene som man fester fotposen med. Kommer mye godt ut av sånne tråder :)

Har ikke noen bilder av vogna, men er enig med noen her om at vognen ser litt uferdig ut. De sidene på fotposen henger og slenger liksom. Vurdert å kjøpe borrelås så den sitter bedre i sidene... dette har jeg tenkt en stund da, så det blir sikkert ikke noe av ;) hehe.

Ut over det er vi veldig fornøyd med vogna :) Den trakk en god del til høyre en stund, men så fiksa samboern min den, så nå går den rett frem. Hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...