Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Min lille sønn skled ut av bærebagen da jeg løftet bagen. Jeg mistet grepet på det ene håndtaket og gutten skled ut fra ca 20 cm høyde.Til alt hell landet han på linoliumen og ikke utendørs. Dette skjedde i går morges. Hele dagen var vi spente på hvordan det ville gå med han. Jeg holdt ham våken den første timen i tilfelle hjernerystelse. Han hadde nemlig landet på bakhodet og fått en liten kul. Kulen forsvant heldigvis utpå dagen og han har ikke en blåveis engang. Ikke kastet han opp heller. Men han skremte oss veldig med det samme, der han ble så veldig bleik og slapp. Men han fikk mat like etterpå og kom seg raskt. Men hele dagen i går sov han mye. Etter samtale med HS, så hadde jeg visst gjort alt riktig. Tatt ham opp og undersøkt ham for brudd/skader, holdt ham våken den første timen, snakket med fagfolk og våket over ham hele dagen. Utpå natta (natt til i dag) hadde jeg vansker med å sove. Jeg så for meg gutten min skli ut av bagen og så ligge på gulvet og gråte. Og så ble jeg redd for krybbedød. Ikke hjalp det heller at mannen min hele tiden snakker om senskader. Jeg fikk derimot opplyst at det var lite trolig med senskader etter et slikt lite fall. Nå sliter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg glapp taket og har frykt for senskader. Kan noen andre dele erfaringer/meninger? Føler meg som verdens verste mor, og var livredd for gutten min i hele går. Nå er han heldigvis helt seg selv igjen, uten noen form for tegn på hva som skjedde. Gutten min er 6 måneder. Måtte bare få det ut, for jeg ble helt skjelven. Hilsen ei bekymra mor.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 uffda stakkars deg.. klem.. tror ikke han har tatt noe skade av det, 20 cm er ikke så høyt, og tror diss babyene tåler mer enn det vi tror. Kanskje dra opp til helsestasjon på mandag om du ikke får roet deg?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 klart at man blir livredd..skjønner det godt. men hvis gutten din er som før, synes jeg du skal prøve å slappe av:) babyer gråter hvis de ikke har det bra! tenk når lille gutten din skal begynne å krype/gå... faller og slår seg!?!? de klarer det også. husk at babyer tar seg ikke for når de faller. det gjør vi voksne.. vi slår oss mer når vi faller fra samme høyde i forhold til hvor store vi er. du er ikke verdens verste mor. det var et uhell, ingen mor i verden gjør det der med vilje med gullet sitt.. prøv å slapp litt av.. det her går så bra skal du se!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Tusen takk for oppmuntrende ord. Det er så godt at det gikk bra, og nå ser vi at han er helt fin. Det satte en skikkelig støkk i oss, og jeg gråt massemasse i fortvilelse. Slapper av nå i alle fall, og hører min tapre sønn pludre og le der han sitter i armkroken til sin far. Alt er som før. Heldigvis. Klemmer til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå