Gå til innhold

Trenger sårt noen gode råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten på 7 uker som ikke ville ligge noe annet sted enn i armene våre. Ikke på soverommet vårt eller i vogga eller vogna. Han sover kun i stua i våre armer. Med en gang vi forsøker å legge han ned så våkner han...

Er utrolig slitsomt så vi ønsker sårt noen råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle så gjerne ha gitt deg et ordentlig godt råd, men desverre vet jeg av erfaring at det eneste som hjalp var å måtte venne ungen til å ligge alene... Det var skikkelig tøft, men vi greide det til slutt.

Jeg la et pledd på puppene mine ei stund ( en time kanskje) og så la vi det sammen med ungen. Samtidig var vi i nærheten, men etterhvert trengte jeg ikke det.

Vi prøvde ut dette både på soverommet og i stua. Men i kurven sin i stua ville hun ikke ligge. Men bare det å få henne til å ligge på sofaen var en stor seier. Og ikke minst befriende, da man endelig kunne bevege seg litt runf\dt i huset igjen.

Håper dere får noen råd dere kan bruke!

Lykke til!!

Skrevet

Min gutt er nå 9 mnd. Han var også dårlig til å sove "alene" med en gang. Men det gikk seg bare til etterhvert. Tror kanskje det kan ha noe med at de har vært i magen lenge og har hørt den trygge hjertelyden til mor hele tiden. Nå er jo de trygge omgivelsene borte, og han føler seg sikkert tryggest når han har nærkontakt. Mitt råd er at du er tålmodig, og prøver å legge han fra deg lenger og lenger for hver gang. Jeg tar tiden på gråten. Lar han gråte i fem-ti minutter. De aller fleste gangene da har han roet seg. Du kan jo også prøve å ha på en radio lavt i nærheten så han hører noen lyder.

Maria

Skrevet

Jeg hadde en liten bamse inni genseren min i mange timer, så den luktet meg. Når han skulle sove la jeg den ved hodet hans. Det hjalp faktisk.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...