Gå til innhold

Vond lukt fra hodet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby flasser en del i hodebunnen. Har skjønt at det er naturlig, men skal det lukte vondt? Det lukter nesten som gulp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Trodde ikke det skulle lukte vondt nei. Ville nok tatt en tur på helsestasjonen med det da i tilfelle. Er det en slags skurv i hodebunnen? Som om hele hodebunnen er dekket av flass?

Skrevet

Hvis babyen din har mye flass, nesten som skorper på hodebunnen, er dette helt vanlig og det lukter litt rart av det. Iallefall ikke noe go babyelukt. Det er en type utslett, men helt ufarlig. Jeg anbefaller at når babyen din bader, så våter du hodebunnen godt, kanskje med ltt babyolje også, og etterpå tar du en tynn, tynn kam og krer/skraper det vekk. Hvis det er mye så er det bare å gjøre det i flere økter i løpet av noen dager..Håper dette var til litt hjelp.. :)

Skrevet

Det går ann å bruke neglen til å skrape med også. Aller best er det når barnet har svettet litt i hodebunnen, f.eks etter en skrikeøkt, for da løsner det litt mer fra hodebunnen. Hos jenta vår hadde ikke dette flasset noen lukt, men dette kan kanskje variere?

Skrevet

Noen som vet ca hvor lenge de har skurv?

Skrevet

Jeg kan bare svare utfra den (lille) erfaringen jeg har. Jenta vår hadde det inntil jeg fikk skrapt det bort,men det gjorde jeg jo ganske fort så hun hadde det vel 5-6 dager. Fikk det ikke igjen etterpå.

Skrevet

Åja, min gutt har hatt det i mange uker nå. Selv om jeg greier det vekk med olje og lusekam... Føler det aldri går vekk...

Skrevet

Gutten min hadde det da han var rundt 3 måneder. Han gikk med det i sikkert et par uker. Men etter at jeg smurte hodebunnen inn med olje, og etter noen minutter kammet det bort med lusekam forsvant det. Og er ikke kommet tilbake... Han er nå 6 måneder...

Men vet ikke hvor lenge han hadde hatt det om jeg ikke hadde tatt det bort...

Skrevet

Er det du som er HI? Jeg tenkte på siden HI synes det luktet vondt av skurven. Hvid det hadde luktet vondt av det samt at det ikke gikk bort ville jeg snakket med helsestasjon eller fastlege om det, men det er nå min mening.

Skrevet

Nei, er ikke Hi, men gutten min har også skurv. Syns ikke det lukter noe spesielt da... Lurte egentlig bare på hvor lenge det var vanlig at de hadde det.

Skrevet

Du kan ogsaa proeve dette, saa dette tipset her inne for flere maaneder siden=) Etter badet ta paa litt babyolje paa hode bunnen, og om natten ha en tynn bomulls lue paa. Det skal visst myke opp og faa bort all skurven. Det kan gjerne lukte litt rart av denne skurven, men er ikke farlig. Det er viktig at du faar bloetet skurven opp foer du begynner og pirke... Er det for toert saa kan det begynne og bloe...

Si ifra om det virker dersom du proever raadet=)

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...