noahmor Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Gutten min har nettopp rundet 9 mdr og er en snill og grei liten tass. MEN han verken sitter selv eller krabber, ikke antydningen engang. Setter han på gulvet med puter eller meg selv som støtte, legger leker foran han for å stimulere til krabbing, foreløpig ingen resultat. problemet er at han er veldig lei av å ligge på leketeppet sitt og gulvet. Sutrer dagen lang og vil bare sitte på fanget eller bæres rundt, helst kun av mamma. Jeg blir snart sprø! triller lange turer, leker og står i. SKal jeg bare la han ligge på gulvet og hyle en stund??? Noen forslag? Hjelp mottas med taknemmelighet.
noahmor Skrevet 30. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2006 Så trist. Ingen som gidder å svare på innlegget mitt. Det var jo kanskje ikke så interessant. kanskje dere har søte babyer hele tiden???:-)
Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Hei noahmor. Har selv ei som blir 9 måneder i morgen, men hun både sitter og krabber, så hun er nok rake motsetningen til min lille frøken. Men jeg har ei venninne, hvor hennes sønn var slik som du beskriver. Han var som en potetsekk...men kom seg utrolig fort da han først forsto hva han skulle gjøre. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så altfor mye:) Selv lærte tulla vår å sitte selv etter vi kjøpte badestol til henne. I vannet var det lettere å finne balansen så kun etter to gang greide hun å sitte selv på gulvet,men det skal sies at hun lenge hadde sittet ordentlig på fanget vårt.. Og siden da, hun var nesten 7mnd, har det gått rasende fort fremover. Nå kryper hun rundt i fullfart og skal reise seg mot alt hun ser, hvilket som betyr mye knall og fall... Må jo også fortelle at de sa på helsestasjonen at de ikke skulle sitte før de greide å reise seg selv, men ei fysioterapaut-venninne av meg sa at så lenge ungen satt rett i ryggen og greide å sitte oppreist skulle hun bare sitte litt, men selvsagt ikke for lenge. Når det gjelder å ligge å hyle, så tror jeg ungene har godt av å lære og aktivere seg selv litt, selv om de er så små. Du får ha lykke til, og så håper jeg du får noen fornuftige svar:o)
noahmor Skrevet 30. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2006 Takk for svar, linebeth. Ja ja jeg får smøre meg med tålmodighet. Prinsen ligger på gulvet nå, alene!!!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Aller helst skal han jo ligge på magen når han er våken for å trene seg opp - men lettere sagt enn gjort... Ofte kjekkere om han kommer litt høyt - legg han på et bord f.eks. Min gutt syns det var kjekt å ligge på magen når han kunne plaske i vasken med hendene. Legg han ofte i plassen for lenge er oftest letttere. Ulovlige ting (nøkler, mobil) er kjekkere å strekke seg etter enn lekene som han uansett får leke med. Blei sikkert rotete dette her , sånn er det når en står og skriver med en villlbass på armen...
noahmor Skrevet 30. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2006 takk for svar. Han er kjempeflink til å legge på magen, men synes også det er kjedeligt!!!! Han ruller, men har ikke helt skjønt konseptet med å heve stumpen og bena. Det kommer sikkert etterhvert, han har faktisk vært "snill" idag. Noen som har noen stimuleringsråd???
Sessa ruger igjen... Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Vil bare tipse om en leke som du bør vurdere for å få han til å trives mer på magen + kanskje han begynner å krabbe etterhvert: KRABBESPEIL!! Er daglig leder i en lekebutikk og jeg selger mye av denne leken, fordi den er så genialt enkel. Den består av et vinklet speil på hjul som babyen kan ligge å se seg selv i. I og med at det er på hjul kan det også trille litt vekk fra babyen dersom han dytter på det og på den måten vil han kanskje prøve å strekke seg etter det og skubbe seg fram. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå