Lille lille Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 ...på dagen? Min sover fra 19 til 7 i ett strekk på natten, og fra ca 10 til 11 og 15-16. Men lurer på om jeg skal prøve å få han til å sove bare en gang på dagen, heller drøye litt før jeg legger han på formiddagen, og så droppe ettermiddagsluren? I barnehage sover de jo oftest rundt 12, og da blir jo det den eneste luren i løpet av en dag?
Livmor Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Da min var 10 mnd sov han 12-13 timer på natta og 2-3 timer på dagen fordelt på to dupper. For oss hadde det vært altfor tidlig å kutte ned til en dupp. Nå er han 11,5 mnd og har akkurat begynt i barnehage. Sover fortsatt 2 dupper, en på formiddagen og en rundt ett-to tiden. Personalet legger han når han er trøtt, spiller ingen rolle når de andre barna sover. I barnehagen er det masse inntrykk hele tiden, og skulle min gutt ventet til 12 med å sove når han kommer om morgenen hadde han vært et mareritt å ha med å gjøre. Det er stor forskjell på søvnbehovet hos en ettåring og en toåring for eksempel, og jeg tror nok ikke barnehagen prøver å "presse" ettåringen til å sove som toåringen. De gjør ihvertfall ikke det i vår barnehage. Heldigvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå