Gå til innhold

amming/mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fullammet til gutten min var 8 uker, nå er han 10 uker. har begynt med litt mme pga at jeg følte jeg satt og ammet konstant hele dagen. Ville ha mat hele tiden, vet ikke om jeg kanskje ikke har nok melk. jeg er litt frustrert over dette, vil jo helst fullamme. blir og litt stresset over hvor mye mme man kan/bør gi samtidig som man ammer, man skal jo ikke gi ubegrenset av mme, vet ikke helt om det kommer klart fram hva jeg lurer på, men godt å få lufte det hvertfall:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du har lite melk selv om han vil ligge å suge HELE tiden. Kan tenkes han bare ligger å koser seg meste parten av tiden.

Sånn var det iallfall med min gutt. Jeg var så sikker på at jeg umulig kunne ha nok melk siden han ville ha mat hvertfall hver halve time. Men ga meg ikke og det viste seg at jeg hadde masse melk, han brukte meg bare som smokk. Jeg startet også med å pumpe meg om morgenen for å kunne gi litt ekstra om kvelden for å være helt sikker. Du merker når det er tomt ved at han blir urolig ved puppen og kanskje litt sutrete.

Det regulerte seg etterhver, ble vel bedre da han ble 2.5 måned tror jeg og nå fem måneder suger han bare noen få minutter hver gang og han har aldri hatt behov for erstatning.

Skrevet

Jeg ammer og gir mme på flaske til Mina på litt over 3 uker. I starten synes jeg også at jeg ammet hele tiden, men Mina var fortsatt sulten. Jeg ammer ca 10-15 min på hver pupp og gir 60ml mme ved siden av.. Prøv deg litt frem på hvor mye mme han orker etter at du har ammet han. Mina får mat ca hver 3 time

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...