Gå til innhold

Litt mer om søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har registrert at Nussa ofte ikke vil ha pupp rett etter grøten om kvelden. Hun har aldri spist mye av gangen, og er sannsynligvis for mett hvis hun har spist en liten grøtporsjon. Må gjerne la det gå en halvtimes tid. I går tok hun puppen, litt motvillig, da jeg forsøkte for andre gang. Da var klokken kvart på åtte. Hun suget i seg masse og var deretter fit for fight igjen, men mamma syntes det var på tide å legge seg. Det var en liten propell som ble lagt i sengen, men det var ikke mye skrik. Og: Hun snudde seg heller ikke over på magen! Etter å ha turnet rundt, forsøkt å reise seg litt og kost med et par kosedyr og båndet i mammas slåbrokk og hørt på uendelig mange vers av diverse godnattsanger, rullet hun endelig over på siden og fant roen.

I dag sto vi opp ved 7-tiden. Allerede halv ni viste hun tegn til trøtthet igjen. Jeg hadde ikke kledd på med enneå, og pappa hadde ikke stått opp. Hadde tenkt å få henne i vorgnen i ekspressfart, men måtte jo først kle på meg, ta på henne yttertøy og ta ut vognen fra boden. Jeg ombestemte meg i siste liten. Ville prøve sengen. La henne ned, ga henne smokk og kosedyr og begynte å synge mens jeg sto der og klappet henne. Det ble etter hvert hyl og skrik, men mamma var urokkelig. Etter hvert tok trøttheten overhånd, og hun skjønte at her var det bare å gi seg hen. Sovnet 8.55, da hadde vi holdt på i 10-15 minutter. Nå hørte jeg for litt siden at hun var våken. Da har hun faktisk sovet i en time og tjue minutter. Flott, eller hva????

Nå er klokken 10.25 og hun ligger der og er våken, men har ikke gitt uttrykk for misnøye ennå. Men nå er jeg ferdig med å skrive, så jeg får gå opp og hente henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott da! Det er så deilig når de oppdager at sengen er et ganske koselig sted og bare deres:-)

Skrevet

Huff, det er ikke godt når disse små ikke altid har lyst til å sove når VI synes de skal.

Måtte le litt når jeg så innlegget fra deg på mitt sove innlegg, der kjeg spurte etter gode råd.

Vi har ikke (enda) problemer når hun skal legge seg på kvelden, men på formiddagen og ettermidagen.

Jeg var inne og snudde henne mange ganger i formiddag og det tok en time før hun syntes det var greit å legge seg å sove.

Men her i huset virker det som hun nærmest snur seg ovber på magen og reiser seg opp som vane?

Noen få ganger har det bare vært og legge henne ned igjen og så har det vært greit å ta kvelden.

Her gikk vi fra og sove 30 min. til plutselig over 2 timer på formiddagen. det var kjempedeilig fikk jo mulighet til å støvsuge/vaske, varte vel en 2-3 uker.

Men nå er vi nede i 40 min. og da går tiden veldig fort når jeg driver og rydder div.

V i får håpe nå som disse babyene vår er 7,5-8 mnd. at de finner ut at det å sove ikke er så farlig allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...