Muffinsmamma Skrevet 30. september 2006 #1 Skrevet 30. september 2006 Jeg blir så frustrert, gutten min på 4 og en halv mnd klorer seg så mye i ansiktet. Når vi legger ham må han enten ligge på siden eller så må vi svøpe ham, om ikke ligger han bare våken og klorer og gnir seg i ansiktet. han har alltid gjort dette, men jeg trodde det skulle gå over.. er så stresset nå for at det skal vedvare - og at vi hindrer ham i å få rørt seg som han vil siden vi blir nødt til å svøpe ham. noen men liknende problem?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 hva m å kjøpe noen myke,tynne bomullsvotter og la han ha på de når han legges. Det funker her!
go`mor Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Vi har hatt akkurat samme problemet og har det tildels enda selv om lille gutt når er 10,5mnd. Det er når han blir trøtt så gnir han seg så veldig i øya og rundt i ansiktet. Han har sett ut som han har vært i krigen noen ganger............................. Eneste forslaget jeg har er å holde neglene korte(klippe dem regelmessig) så han ikke har noe å klore med. Slike bomullsvotter som anonym skriver om er oxox praktiske, men da når de er enda mindre. Får ikke en litt større baby til å ha på seg våtter når hun/han skal sove.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg synes det er vanskelig å rive av de lange neglene til jenta mi og har derfor filt neglene med en neglfil som ikke er så grov. Det gjør jeg etter at hun har spist godt slik at hun sover tungt. Etter dette har hun klort seg mindre i ansiktet siden neglene ikke er så skarpe og lange.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 kjøpte klorehansker på reflex, kostet rundt 15 tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Her klipper vi neglene godt ned og filer harde kanter og vips; ingen klor ) Har gjort dette fra han var født.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Klipper neglene hans hver 3 dag :-)
Gjest -lilly- Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Veldig lurt å ha på votter om natta
animal Skrevet 30. september 2006 #9 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror, som det er nevnt her, at du må holde neglene korte. Jeg bruker neglsaks (som er bøyd/avrundet) og klipper dem med ca 5 dagers mellomrom. Funker ikke å rive neglene hennes lenger, og votter vet jeg ikke om du får en på 4 mnd til å beholde på?? Hun synes IKKE det er noe gøy å klippe neglene, men det er en av de tingene hun bare MÅ, selv om det blir litt skriking den stunden det holder på..
mammaen til G & A Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Han klorer nok mere fordi han er troett, og da gnir de seg gjerne godt i ansiktet. Klipp neglene hans og hold dem korte... Har aldri revet eller filt neglene til barna mine. Du klipper bare naar de sover saa de ikke veiver armer og hender=) Bare pass paa at du har en god og skarp barne neglesaks. Og istedetfor aa kjoepe votter, saa kan du ta paa noen baby sokker som du sikkert allerede har=) Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå