TurboPrinsessen:-) Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Da Victoria var ca 2uker, ble jeg bekymret fordi hun ikke hadde bæsjet på 4 dager, selv om jeg fikk vite at dette var normalt. Ble fortalt at det ville hjelpe å ta litt babyolje på en q-tips og smøre litt forsiktig rundt rumpehullet. Prøvde dette og hun bæsjet samme kveld. Vet ikke om det har noen sammenheng eller bare er en tilfeldighet, men gjerne verdt et forsøk hvis du blir bekymret som meg? Dette er helt seriøst altså... :-)
Beama Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Det funker det... kan og bruke et termometer!
Gjest Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 ..man kan også ha oppi litt malt-ekstrakt i maten..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Jeg synes ikke noe om å pirke borti rumpehullet! Prøv heller litt maltekstrakt i kokt vann om du ammer, evt litt sviskesaft som du får kjøpt i babymatavd i butikken - det funker og kroppen jobber selv!
Minto Skrevet 30. september 2006 #5 Skrevet 30. september 2006 Da snuppa var innlagt på intensivavd på sykehuset, ble q-tips-metoden brukt på babyer som ikke bæsjet... Så det må da være greit når helsepersonell bruker det? Dessuten tar man jo tempen der....er det også å pirke borti rumpehullet?
Gjest Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Jeg tror ikke det er noe farlig å stimulere litt i åpningen... Så vidt jeg har lært, så har bebisene en innsnevring rett innenfor åpningen. Hos noen er det sikkert "trangere" enn hos andre. Kan være greit å få litt hjelp til å komme igang da ;o)
Gjest Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 er absolutt ikke noe farlig å stimulere endetarmsåpningen, kjære anonym!! det er musklene som trekker seg sammen og utløser avføringstrang. ikke noe hokus pokus, og ikke noe farlig! har sett denne diskusjonen flere ganger før herinne, alltid er det noen anonym som synes dette virker farlig eller incestuøst.
Gjest Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Så lenge du gir morsmelk er det ingen "bæsjerytme" som er riktig eller gal. Noen gjør det 3 ganger om dagen, noen hver eller annenhver uke. De får ikke forstoppelse av morsmelk. Gir du derimot mme kan dette gi litt treg mage (til dels svært treg mage: les egen erfaring..). Da kan du prøve å gi litt sviskesaft på skje, blande malt i flaskene med mme, eller gå til innkjøp av duphalac og blande i ca 5 ml i en flaske pr døgn. Magene regulerer de stort sett selv. Vi har en jente med til tider veldig treg mage, og selv med duphalac, malt og div. så bæsjer hun ikke noe særlig oftere enn annehver-tredjehver dag. Men hun har ikke så hard avføring lenger, og det er jo bra. Hyppigheten bestemmer de nok til en viss grad selv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå