annie-77 Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Noen som husker det i farten, glemte og ringe helsestasjonen i dag og lurer så. Fikk første dose på 15 mnd-kontrollen, og skulle bare komme ned på åpen helsestasjon om X antall uker som jeg ikke husker... Står min. 2 mnd i felleskatalogen, men jeg vet at helsesøster sa kortere tid enn det. Anyone?
Synnøve_Solbakken Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Hos de som skal ha 3 doser, så skal de settes tettere, men hos de som bare skal ha to doser, så skal det være minst to mnd mellom, og max 6 mnd.
annie-77 Skrevet 29. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2006 Takker. Ja jeg stusset på at helsesøster sa kortere tid (husker det fordi jeg tenkte at det var før jeg skulle skifte jobb..), ho må ha surret! Da venter jeg 1 mnd til :-) Go natt!
*panama* med to søte små Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 snuppa mi er 16 mnd nå,hun fikk første dose(av tre) i april(11mnd) da fikk vi beskjed om å komme tilbake for å ta dose2 om 1 mnd tredje dose om 6 mnd.. Altså 1 mnd mellom dose 1 og 2 og 6 mnd mellom dose 2 og 3 ;o)
1974 Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 ja det lurer jeg og på....hun fikk første dose når hun var 11 mnd....fikk beskjed om at det skulle gå minst 1 mnd mellom den første og andre dosen...og så skulle det gå 6 mnd til siste....men på 1 års kontrollen insisterte helsesøster på at det var feil og at det skulle gå 2 mnd mellom første og andre dose...hjeeelp...hvem har rett???????????
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Min fikk også første dose da hun var 11 mnd. Fikk da ingen beskjed utenom at hun bare skulle ha en dose til! Spurte da det hadde gått 2 mnd om hun ikke skulle ha "påfyll", og legen skulle undersøke og ringe meg igjen. Det gjorde hun ikke, men på helsestasjonen sier de at nå har det gått for lang tid (forbanna lege!!!) og at hun har vært ubeskyttet siden den neste dosen skulle vært tatt da hun var 2 mnd... Skulle klage til uka. Men nå etter å ha sett dette ble jeg enda mer usikker... Hva er riktig da???????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå