Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 datteren min er 5 mnd, og jeg har lyst til og ha hun i bhg når hun har rundet året. Men når går egentlig fristen ut? dere som har barn på samme alder, har dere søkt?
Mersa og gutta <3 Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Vi søkte med en gang vi fikk personnr til gutten vår. Han er 7 uker nå, søkte om plass i begynnelsen av august neste år...Dette er i Bergen, og er vist ganske håpløst her, og stoler ikke helt på at de klarer å få full barnehagedekning selv om de lover og lover...
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 tror fristen for høsten neste år er 1. februar. men har ikke satt meg helt inn idet enda, småtten er bare 3 mnd. Men han skal begynne august 07 ;-) (da må mamma tilbake på skolen:( )
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Er ingen "frist"..men det er første mann i køen prinsippet på å få plass...nye regler... dersom du ikke har søkt ennå, så kommer du LANGT bak i køen..jeg søkte når gutten min var to uker gammel!!! Så ser ut til at du kommer til å få et barnehageproblem siden du ikke har søkt ennå!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 hvordan søker en om barnehageplass? trenger til høsten eg...bor i haugesund...
Mersa og gutta <3 Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 I Bergen søker man på kommune sidene, kan sikkert gjøre det i Haugesund også..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 kommune sidene? hehe føler meg veldig dum som spør nå ja:P
kezz Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 ikke føl deg dum!! =) viktigste er at du får søkt FORT!!! ellers blir det for sent....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 dette er jo veldig individuelt fra kommune til kommune!! Noen steder er det et fellesopptak, feks. 1.mars og da spiller det ingen rolle om man søker før, de begynner ikke å listeplassere før.Andre steder, som i Bergen, bør man søke lenge før.. Ingen grunn til panikk, gå inn på hjemmesiden til din kommune og sjekk reglene for der du bor!
#gurimalla# Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Hei! I min kommune er ihvertfall søknadsfristen 15.mars for kommende barnehageår. Barnehageåret regnes fra aug-aug. Det er felles søknadsskjema enten det er kommunal el.privat barnehage. Slik er det her ihvertfall. Du kan selvfølgelig ringe hver enkelt bhg også etter fristen, du kan jo være så heldig at de har ledige plasser. Gå inn på hjemmesiden til din kommune så finner du helt sikkert en link til bhg, der all info står. Lykke til!!!!
Mersa og gutta <3 Skrevet 30. september 2006 #11 Skrevet 30. september 2006 http://www.haugesund.kommune.no/ så må du klikke deg inn på barn og unge, så på barnehage (til høyre på siden)
MintCondition Skrevet 30. september 2006 #12 Skrevet 30. september 2006 I Trondheim er det sånn at de ikke fordeler plassene for 2007 før det året, så det har ingen hensikt å søke før 1.januar 2007 for oss.
mai mammaen til to Skrevet 30. september 2006 #13 Skrevet 30. september 2006 I bergen er det også frist 1 mars eller noe for å komme med i det samordna opptaket.... men de har begynt med en politikk der det er "første mann til mølla"....så man må søke så fort så mulig....jeg søkte når datteren min var 1 mnd ca..tok så lang tid før jeg fikk fødselsnr.....
Gjest Skrevet 30. september 2006 #14 Skrevet 30. september 2006 hmmm...sikkert ulikt fra kommune til kommune....det er felles opptak her også, men er lov å søke ellers i året også... vi har søkt nå for fra nyttår....er "fordeling" i mnd skifte oktober/november, så får vi svar etter det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå