Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Hvis jeg skulle bli gravid og ikke rekker å jobbe noe før jeg må ut i ny permisjon igjen...hva skjer da? Har nå 80% lønn.....vil jeg da få 80% av 80%? litt domt forklart kanskje....
Tigergutt Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg har hele tiden trodd at man ville få 80 % av 80 % hvis man ikke har arbeidet mellom to graviditeter/permisjoner. (vel og merke hvis man tar 53 uker med 80 % lønn). Dette svarte jeg i et annet innlegg her inne for noen uker siden, men da ble jeg korrigert av et par andre jenter. De mente at de ville få akkurat det samme som de fikk nå, tiltross for at de ikke hadde arbeidet i mellomtiden. Hun ene var veldig bastant, og hadde informasjonen sin i fra trygdekontoret.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 du får samme lønn som med førstemann! Det er 13 mnd mellom mine to, og jeg rakk ikke jobbe. Fikk 80 prosent av full lønn både i den første og den andre permisjonen. Trygdekontoret kan bekrefte dette.
Luca Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Det stemmer, du vil få akkurat det samme som nå. Dvs, du er nødt til enten å ha fødselspermisjon, sykepenger, jobb eller arbeiodsledighetstrygd de siste 6 mnd før fødsel. Jeg har to jenter med 15 mnd imellom. Var sykemeldt i perioden mellom permisjonene pga bekkenløsning, og dette teller på lik linje som lønn, så har nå utbetalt det samme som sist permisjon. Så du kan altså ikke avslutte den ene permisjonen, være ulønnet hjemme noen mnd, og så gå over i ny permisjon...det må være en form for lønn i denne tiden. Hvis du ikke er så kjapp at du rekker å føde innen denne permisjonen da, det er jo noen som gjør det også...10-11 mnd:-)
Gjest Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Det er ikke riktig at du trenger å ha inntekt på en eller annen måte mellom de to permisjonene (sykepenger e.l.). Jeg har som sagt to barn med 13 mnd mellomrom, og hadde to måneder mellom de to der jeg ikke hadde inntekt i det hele tatt. Likevel har jeg samme sum i fødselspenger nå som med den førstefødte, Det er samme regel som gjelder her som hvis du har vært i arbeid; så lenge du har hatt inntekt på en eller annen måte i seks av de ti siste mnd før fødsel, så får du penger med num mer to - og samme sum. Ble overrasket over reglene selv, jeg, men sånn er det altså)
Luca Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 ok, så da kan du være uten lønn i 4 mnd mellom permisjonene da(ved 80%)? Det er jo supert for de som vil ha to tette, og som ikke ønsker å gå ut i jobb med små barn...
snull Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 Høres jo for godt ut til å være sant nesten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå