Gå til innhold

Hva burde vi ta med til lillegutt på ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å ta en etterlengtet ferie til syden om 2 uker:-) Vet ikke helt hvor enda, men blir vel sikker Canariøyene eller noe!

Er det noen som har noe tips til lure ting som burde pakkes til vår nå 2 mnd baby? Sånne ting som man ikke tenker på når man ikke har reist på ferie med baby før!

Erfaringer å reise med så små mottas også med takk, hihi:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helseteppe, langermede bodyer, helst lyse, lette jakker til kvelden, paracet sånn i tilfelle, bleier ( er svindyrt der nede), god vogn til ¨å ligge i, liten parasoll, hvitt håndkle til å legge over skyggen på vogna, smokker, solhatt. God tur, hørtes fantastisk deilig ut!! Husk at de små ikke skal være i sola, gi rikelig med væske hvis det er veldig varmt. Lurt å amme eller gi smokk på vei opp og ned med fly, ha med helseteppe på fly. Jeg foretrekker lett vogn som jeg kan slå lett opp og legge raskt sammen.

Skrevet

jeg fullammer:-)

Skrevet

her var det mye lurt! Spes det med en sånn liten parasoll.. MEn en lett vogn å slå sammen er ikke så lett når han ikke sitter oppe med hodet selv ordentlig ennå, ihvertfall ikke så lenge av gangen! Ligger jo fortsatt i dypvogn...

Skrevet

dytte dytte....

Skrevet

:o) Så deilig med en uke i varmen, da... Drømmer om det jeg og!

Og nå fikk jeg dyttet denne til toppen for deg! ;o)

Skrevet

ULLBODYER!!!

Det var det lureste vi tok med til syden i sommer- aircondition er isssskaldt !!! Vi var også veldig fornøyd med å ha med baby-solbriller. Behagelig for babyen i sterkt sollys. Jenta vår likte godt å ha dem på (etter litt tilvenning)

Jeg tok også med litt apotekvarer, sånn bare i tilfelle... baby-paracet, nesespray,saltvannsdråper.. eh..glemte jeg noe lurt.

Vi var på kreta i sommer med vår 2 mnd gamle baby. Gikk kjempefint=)

Vi våtet et håndkle og la over vognen da den stod i solen. Fungerte som " aircondition" da snuppa lå oppi og sov.. Hun var aldri særlig svett- selv i 32 graders varme.

Gooood tur =)

Skrevet

hei hei!

sitter paa mallorca med en liten tass paa 6 mnd, saa jeg maatte liksom svare jeg da! :)

jeg har selvfolgelig pakka alt for mye, men jeg har tatt med en orntelig vogn til vesla, og det er vel det smarteste jeg har gjort;) det er mange som triller rundt her i smaa lette triller, med babyen vendt fra seg og jeg syns ikke det ser ut som om de verken sitter eller ligger godt. vi har med den vanlige vogna til vesla, men har byttet ut bagen med en forlenger, saa da ligger hun lunt og godt. saa det er vel mitt raad;)

ellers har vi pakka bleier (la de under dyna i vogna og sendte de med den) og paracet, GEM, solkrem, endel bodyer, baade lange og korte ermer, men det er jo mye aa faa tak i her ogsaa selvsagt;)

god tur!!!

Skrevet

Hei!

Jeg spurte akkurat om reistips selv, men jeg skal langt i vinter.

Har allerede reist litt i Europa med jenta mi og her er hva jeg har hatt bruk for:

- i Italia kjøpte vi en parasoll , en stor en (ikke en sånn babyparasoll som man fester på vogna) den var helt genial.Satte den over vogna overalt slik at jenta vår fikk skygge.Var på stranda og når hun var våken lå hun på teppe under parasollen mens vi fikk sola oss litt.

- kjøpte reisetrille som vi var superfornøyd med.Det var ikke av den minste, skjøre typen med små hjul.De anbefaler jeg ikke.Den var littegranne større og med solide hjul .Den overlevde 2 uker i Italia i bratte bakker og brostein og var også fin på stranda.En 2 måning kan fint ligge i en slik reisetrille som er av den litt mer robuste typen

- DYNE på flyet! Vi var så heldig å få et ekstra sete mellom oss, og da la vi jenta vår på dyna.Ble mykt og godt for henne. Kun helseteppe lager ikke den samme "mykheten". Synes det også var greit å tulle dyna rundt henne for å beskytte puppen min når jeg skulle amme henne på flyet slik at de andre slapp å se melkepuppen min he he.

-Bleier, dyrt i spania og italia.Tok det med, så slapp vi også å styre rundt for å få tak i det.

-Klær som er lette og luftige.Tenk mer praktisk enn fint. Brukte veldig lite penkjoler...

-på natta sov jenta vår i mykbagen på vogna (teutonia mistral).Hadde ikke med selve vogna, kun mykbagen.(tips hvis du har mykbag da..)

-babycall: hadde ikke det med oss, men SAVNET det

-bæresele, kan være greit i korte perioder, spesielt på flyplasser!!

Skrevet

Finnes det baby-solbriller? hvor får man kjøpt det da?

Takk for gode tips:-)

Skrevet

Ja vi tenkte også ta med den ordentlige vogna, pga han ikke sitter så godt med hodet ennå...og da kan han sove når han vil:-)

Men hva er en forlenger til vogna? hvordan funker det? Og hva er GEM?

Hehe, ikke så inn i sånne termer ennå...er relativt nybakt mor fortsatt, hihi:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...