Gå til innhold

Trodde grøt mettet jeg...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt grøt nå i over 1 mnd. Han får full posjon på morgenen og full posjon på kvelden. Han sover ikke bedre selv om han får disse posjonene (selv om det ikke var det jeg var ute etter). Han spiser grøt ca. kl. 08.30. Gir han da maisgrøt med 100 ml. melk oppi. Gir han ikke mme ved siden av men vann. Men det går jo bare halvannen til to timer så er han skrubbsulten igjen. På kvelden har jeg begynt å gi han mme ved siden av siden han begynte å våkne etter et par timer og ga seg ikke før han fikk mat. Nå holder han ut i 4,5 time (etter at jeg ga mme ved siden av).

Skjønner ikke noe jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det metter,men mange babyer våkner av gammel vane.Og fordi de vil kose....

Min sønn på 9 mnd spiser 6 store måltider til dagen,men vil likevel ha mm 3 ganger om natten:-(

Har prøvds og venne han av,uten hell....

Han er en sta liten gutt og veldig rutine menneske...

På helsestasjonen sier de at han følger sin kurve og ikke har vondt av nattmaten...

Hrmf!

Men om din lille virker sulten etter så kort tid bør du nok øke på med fast føde:-)

Skrevet

Har tenkt på det med å øke posjonene, får prøve det : )

Har tenkt på det med nattmat. Føler egentlig at han ikke trenger det. Han er en stor gutt og legger bra på seg.

Dessuten er dette noe han har begynt med igjen. Fra han var 2 til han var 3 mnd. sov han hele natten uten mat, når jeg da begynte å gi grøt og også 2 måltider om dagen så burde han da kunne sove hele natta.

Han er 5 mnd. så jeg kan vel ikke akkurat gi han flere faste måltider om dagen heller ?

Vanskelig dette her i og med at mange her inne sier at babyer har behov for nattmat selv om de er over 6 mnd. så vil jo ikke jeg begynne å nattavvenne når han bare er 5 mnd.

Skrevet

Heisan!

Dette innlegget kunne jeg skrevet selv! Snuppa er 6 måneder til mandag, og vi startet med litt grøt ved 4 måneder. Så har vi gradvis økt, og de siste ukene har vi vært oppe i full posjon på kveldstid. Snuppa er kjempesulten (de siste dagene har hun nektet pupp om dagen og bare vil ta fast føde. På natten er det greit å amme, spiser 3 ganger), og siden hun ikke vil ta flaske, og jeg ammer 3 ganger om natten, er jeg rimelig sliten etter 6 måneder med dette kjøret. Etter samtale med helsesøster, ble vi enig om at det var på tide å introdusere flere måltider med fast måltid til henne. I en uke nå har hun fått grøt om morgenen, litt frukt, pupp så mye hun vil i løpet av dagen og stor porsjon med grøt på kvelden. I tillegg er vi på smaksstadiet med grønnsaker - noe hun synes er kjempe godt! Til tross for all denne maten, så våkner hun fremdeles hver tredje time på natten og vil ha mat. Hun legger seg kl 19, og sover til ca 0.30. Fra da av er det 3 ammemåltider før morgenen for oss...........snork.....

Helsesøster mente jeg skulle gi henne en måneds tid til med amming så mye hun vil på nattestid. Hun tror det vil justere seg litt når hun begynte med to måltider med grøt og middag + pupp! Hvis ikke det går seg til av seg selv, så må vi avvenne henne med puppen. Hun tar ikke smukk, så det er ikke bare å putte inn den og snu henne rundt (slik mange kan gjøre!!!)

Lykke til - jeg er like spent for hver natt, og håper alltid det bare blir to runder med amming!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...