Gå til innhold

kan me ringe legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er veldig frustrert her nå...har skrevet innlegg her før om dette...han har ikke bæsjet på over 6 uker...legene på helsesatasjonen og helsesøstre sie ikke så mye på dette...men nå har han så vondt når han ammes, at eg få ikke i han så mye mat...kan eg ringe legevakten å høre?for dette her er ikke noe kjekt...han griner og trykker ved hver amming...så blir massse slit...han er blid og fornøyd hele tiden ellers, men han trenger mat!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres mer ut som et fastlege problem....legevakten er kun for ting som ikke kan vente til vanlig åpningstid

Skrevet

Absolutt! Ring legevakten med en gang! Det finnes ingen dumme spørsmål!

Lykke til - hadde det vært meg og mitt barn, så hadde jeg ringt!!!

Klem

Skrevet

Jeg er ikke enig i svaret over! Jeg har selv ringt legevakten både ved feber og forkjølelse/host, og har fått god veiledning på telefon!

Skrevet

Jeg hadde også ringt. 6 uker er lenge, og han plages tydeligvis. Det har sikkert gått så langt nå at det blir alt for ille å vente helt til mandag. bar ring, de kommer med råd eller så kan de komme hjem til dere og hjelpe babyn.

Lykke til!

(syns det er merkelig at ikke hs sier noe på dette... 6 uker er jo mega lang tid! Har hørt at 2 uker ikke er uvanlig, men... syns synd i dere, lykke til igjen1)

Skrevet

Ja, ring legevakta. Jeg ringte selv når gutten min ikke bæsja på lang tid og hadde så vondt i magen. Han fikk mme og de som får mme skal bæsje hver dag.

Fikk gode råd der : )

God bedring til gutten din : )

Skrevet

Hei. Bare et lite tips fra en mamma som har hatt en "forstoppet" baby. Ta en q-tips eller febermål med litt salve og "pritle" litt i endetarmsåpningen. Pleier å hjelpe på så han får bæsjet. Du må være tålmodig, og gjerne jobbe litt for å få det til. Ellers kan du sette inn litt lunket vann med ei lita sprøyte, virker som klyster, men helt ufarlig. Lykke til.

Skrevet

Jeg dro til legen da jenta vår ikke hadde avføring på 3 dager så 6 uker er masse, hun fikk MME da, men uansett om man får MME eller MM så er 6 uker mye uten avføring.

Det vi fikk beskjed om og gjøre var at vi måtte rett og slett gi avførings middel for og få ting i gang igjen.

Ville ringt legevakta og hørt med dem for det kan umulig være noe bedre for gutten din at han må ha vondt i magen sin helt til mandag.

Skrevet

La oss få høre hvordan det går. Føler meg litt involvert, for jeg har lagt merke til disse innleggene før også :)

Skrevet

Så lenge babyen nå plages så ring legevakten - det er helg, så jg syns det blir lenge å vente til mandag med dette nå. Mener å huske at du har prøvd det meste. bare et tips fra meg og da. legg han på rygg med hodet på knærne dine. bøy knærne mot magen - hold og slipp, hold og slipp..... det pleier og hjelpe, men siden det har godt veldig lang tid nå og han ikke vil ammes så ring!!

"God bedring"!

klem

Skrevet

selvfølgelig skal du ringe!! barn skal IKKE gå så lenge uten avføring, kan ikke skjønne at hs ikke reagerer på det. når barnet nå har vondt er det bare å ringe legevakten. har du prøvd det rådet noen skrev om å ta tempen på han? det pleier være veldig effektivt her, men så har ikke sønnene våre vært så forstoppet som din nå er. la oss høre hvordan det går!

Skrevet

hei=) HI her

tusen takk for mange svar=)

fikk komme opp på legevakten i stad, og di bestilte time til barnelege på sjukehuset til i morgen...håper di finner utav det da...

takk for alle tipsene, men har prøvt alle...ingenting har funket...

blir litt frustrert av dette her, liker jo ikek se at han har det vondt...og når han ikek spiser så masse, så blir det oftere amminger og, noe som gjør meg sliten igjen også...

tusen takk for svar en gang til=)=)

Skrevet

Lykke til! Nå ordner det seg skal du se :)

Skriv et innlegg i morgen etter at dere har vært hos barnelegen da!

Skrevet

Så flott at du får hjelp. Klart det ikke skal være slik! Håper det går bra med babyen din.

Skrevet

reis ned på barneklinikken!! (dersom det er det i byen dere bor!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...