Gå til innhold

Hun er ganske uinteressert i mat! Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har fått mme fra hun var 7 uker. Har fått to grøtmåltider om dagen fra ca 5 mnd, og det får hun fortsatt. Er 6,5 mnd nå.Får vann til grøten, og drikker ca 5 flasker i løpet av døgnet med mme (150-200 ml, men av og til bare 100-120 ml av de 200 ml hun blir tilbudt).

For 4 dager siden hadde hun feber og ble forkjølet. Dette varte i 2 dager. Og nå, på andre dagen etter feberen vil hun ikke ha noe særlig mme! Vi tilbyr som vi pleier, men hun drikker kanskje 60 ml.. Og det er det! Grøt spiser hun greit. I dag har hun da tilsammen kanskje fått iseg 150 ml..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Har lillefrøkna vært syk?! Stakkar liten! Har en liten syk en her også. Hoster så han nesten vrenger seg, feber, snørrer til den store gullmedalje og rennende øyne. Ikke gøy:(

Når det gjelder maten hadde jeg ikke stresset med det. Helt normalt med mindre appetitt under/etter sykdom. Antakelig er hun litt redusert enda, men plutselig er matlysta på topp igjen:) Det er utrolig hvor godt de små klarer seg uten så mye mat en stund. Pass på at hun drikker masse vann sånn at dere erstatter væsken hun ikke får i seg gjennom mme. Det er det viktigste:)

Skrevet

Ja, hadde feber et par dager! Men da stresser vi ikke mer, det kommer seg sikkert.

Uffda, god bedring til lillegutten! :o)

Skrevet

Heisan!

Jeg har ei jente som blir 6 måneder til mandag. Hun har alltid hatt en kjempe appetitt, og har spist 7-8 måltider med pupp og ett måltid med grøt om kvelden. Grøten startet jeg med ved 4 måneders alderen, og har gradvis økt til vi er oppe i en porsjon nå.

De siste dagene har matmønsteret hennes endret seg. Hun spiser fremdeles pupp 3 ganger på natten, men på dagtid har hun nektet plent å die. Hun spenner seg som en banan vekk fra puppen - jeg blir helt fortvilet, for jeg har ikke lyst å slutte og amme henne ennå! Jeg har prøvd gjentatte ganger å legge henne til brystet, men samme resultat hele tiden! Det har gått 5 - 6 timer uten mat, og til slutt har jeg i fortvilelse gitt henne grøt eller grønnsaksmos. Da sitter hun og lager nam nam lyder og gaper hele tiden! Til og med på kvelden når hun skal legge seg ,har hun nektet pupp......... I dag har hun heldigvis vært litt mer hissig på puppen. Jeg har ammet henne tre ganger, og har gitt henne to måltider med fast føde.

Siden jeg har fått ammet henne flere ganger i dag, så satser jeg på at puppenektet holder på å gå over. Snuppa mi nekter forresten å drikke av flaske, så det er ikke noe alternativ for oss å prøve mme!

Dette er ikke til hjelp for deg, men jeg ville likevel svare, slik at du ser at vi er flere i samme båt!

Fortsatt fin kveld!

Skrevet

Det hjelper fint det Lorang! Takk for svar. Man blir jo litt beroliget av at det er sånn hos andre også. Og fin kveld til deg og :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...