Gå til innhold

Vil ikke begynne å prøve allikevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer (28 og 29 år gamle) bestemte oss før sommeren å begynne med å prøve å få barn i september. Vi har forresten vært sammen i 6 år. Men da september kom synes han det ble for tidlig. Nå synes han også at oktober er for tidlig og begynner å snakke om desember. Nå er jeg selvfølgelig redd for at han heller ikke vil begynne å prøve i desember! Han har lyst på barn men synes det er vanskelig å tenke på at vi faktisk kanskje skal få et barn. Jeg skjønner dette jeg også, og synes også det er skummelt med tanken på alt ansvaret osv. Men allikevel ønsker jeg veldig gjerne barn og tenker mye på det. Ønsker ikke å leve et liv uten barn.

Har dere noen tanker eller råd ift dette? Skal jeg bare avvente inntil han har bestemt seg for at vi skal begynne eller må vi ha en skikkelig diskusjon på dette? Tror dere at han plutselig sier at det er greit, eller vil dette fremskyvningen vare i all evighet?! Hva tenker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

hadde jeg vært deg ville jeg tatt en skikkelig diskusjon med han ang.dette.du bør prøve å finne ut om hvorfor han hele tiden vil utsette det.du kan jo ta den med at dere må jo sette i gang før dere er for gamle.hehe.jeg gjorde det med min samboer.han er 35 og jeg 27.jeg hadde en datter fra før.men sa at vi ikke kunne vente for lenge.du blir jo tross alt 35 sa jeg(han hadde ikke fylt det enda)nå skal vi ha baby om 3 mnd.og vi gleder oss begge.Kanskje han,som min,er litt redd for alt ansvaret.men det hjelper godt med en diskusjon på det.så vet du hvor han står iallefall.

Skrevet

hain e sekkert redd for å få barn. men en gang må man begynne....

dere må sette av en kveld til dette til diskutering. sånn at dere får avgjordt denne saken. håpløst å gå tenke på denne saken i måndesvis.

tenk på de som er 16-17-18 åringer som får barn, trur nok de er reddere enn dere (trur jeg da). syns dere skal sette igang jeg da, men dere må være 2 om det da......

Skrevet

Kanskje han innerst ikke vil ha barn i det hele tatt, men har sagt han vil for å føye deg?

Synes du skal finne ut hva han egentlig vil/ikke vil, og ta det derfra.

Han høres ikke så veldig interessert ut, da.

Skrevet

Hovedinnlegger her....

Takk for svarene jeg fikk! Jeg tenkte jeg skulle ta det opp med han ganske snart, for å finne ut hva han egentlig ønsker. Men så reiste vi på besøk til noen venner med 2 små barn i forrige helg. Og da vi kom hjem sa han plutselig at han hadde lyst til å begynne å prøve!! Jeg ble så glad, kunne ikke tro det! Det han tydeligvis trengte var å være sammen med noen barn for å se hvor fint det egentlig kunne være. Er nå kjempeglad! Det er skummelt, men jeg er veldig fornøyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...