Gå til innhold

Hvordan tar jeg det herifra???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg mista mannen min, som fant en annen, jeg mister huset for jeg har ikke råd og kjøpe ut han, fordi han står som eier, mister jeg huset, mister jeg jobben.

Så her står jeg da: ikke mann, ikke hus, ikke jobb, men 3 små barn som trenger at jeg har både hus og inntekt. Ikke fikk jeg særlig mye i lån heller så derfor får jeg heller ikke kjøpt noe. Og da kan jeg ikke fortsette og drive bedriften min.

Huff....hvordan gjør jeg herfra da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke leie deg en leilighet? Hvorfor mister du jobben om du mister huset? kan du ikke fortsette bedriften din om du leier noe for en stund?

Skrevet

ordi det er en familiebarnehage, og jeg trenger mye inneplass og godt med lekeareal ute. Kanskje på tide og se seg om etter en ny jobb....

Men håper jeg får leie noe hvor jeg kan drive....

Skrevet

Ja for en periode er det vel ikke så dumt å kanskje se etter en jobb i en annen barnehage.

Skrevet

Jeg ville dratt til trygdekontoret og fortalt situasjonen og spurt om hvor mye du fikk i støtte. Du har jo rett på os i 3 år,men siden du blir arbeidsledig får du vel dagpenger og sånn?

Skrevet

Du ser veldig svart på det da.

Ta skjea i egen hånd og stå litt mer på!

Det er jo snakk om jobben din! Barna dine!

Må du ut av huset? Har du ingen eierandeler i huset?

Tror du skrev litt i en annen tråd jeg leste raskt tidligere... noen rådet deg til å ta kontakt med flere banker.. Gjør det :o)

Sjekk med kommunen og husbanken.

Det finnes en løsning også for deg :o)

Skrevet

Hm...kanskje det ikke er så mørkt allikevel:

Hvis dere har 3 felles barn kan du søke om disposisjonsrett til huset.

Det er mulig å få disp.rett/borett til felles bolig for deg og barna til tross for at du ikke eier noe i boligen.

Men for å søke om dette må du snakke med en advokat. Sjekk om du har krav på fri rettshjelp.

Skrevet

Skal han beholde huset? Da skal han i tilfelle kjøpe ut deg.

Ta kontakt med en advokat eller noe på telefon. De tar ikke betalt for å svare deg på noen spørsmål over telefon. Da kan du sikkert få noen råd..

Skrevet

Hvis dere var gift skal alt dere anskaffet dere mens dere var gift deles likt. Hvis dere kjøpte huset mens dere var gift spiller det ingen rolle om det står i hans navn.. Alt skal deles som er anskaffet felles..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...