Gå til innhold

hjelp noen.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva man får av stønad når man blir alene med to barn?

Jeg er i et forhold som ser ut til å rakne.

Det dumme er at jeg rekker ikke å spare opp fødeslspenger.

Jeg har kun 50 prosent trygt,

Veldig vanskelig situasjon for meg dette, gravid og greier, men kan ikke godta alt selvom man venter og har barn.

Mannen min mener alt feil ligger hos meg og at det er jeg som forandre meg, jeg er sliten kaster opp hver eneste dag, har et stort hus, en hund og en liten jente fra før og nesten ingen hjelp!

Jeg får ingen trøst eller omsorg i forbildelse med mitt vanskelige svangeskap, og aldri en brøskive ppå sengen når han vet det hjelper. han ligger heller å holder seg forran ørene når jeg spyr.

Han er vanvittig mye borte i jobb og når han kommer hjem vil han overhodet ikke hjelpe til med noe, kun leke litt med datteren vår og lager noen middager.

Vet ikke om jeg takler dette mere, kanskje bedre å starte for meg selv med den nye??

Men hvordan skal jeg klare meg?

Trenger råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo en god del stønad når du er alene.

Jeg har kjæreste, men siden han bor i Nigeria, regnes jeg jo som alene nå. Jeg har nå begynt å få overgangsstønad, som er på ca 9000,- per mnd. Dette kan man få i 3 år. I tillegg får du jo da barnetrygd for 3 barn, og barnebidrag fra faren. Du kan vel også få stønad til barnetilsyn.

Ellers vet jeg ikke helt hva du får. Jeg er student slik at jeg får fødselsstipend i tillegg..

Du kan jo gå inn på http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=familie&path=st_oenad_mrenslig_mrmor_ssfar

Vanskelig å si om du skal bli eller ikke. Nå vet jo ikke jeg hva mannen din mener du skal forandre på. Men høres jo i så fall ut som om dere begge har noe å forandre da. Jeg hadde ikke taklet å bo sammen med noen som ikke gidder gjøre noe. At han holder seg for ørene kan jeg kanskje skjønne, jeg takler heller ikke slik bra. Men da kan han jo gjøre ting bedre for deg i tillegg, som f.eks lage den brødskiven da.. Det er jo ikke store saken. Da kjæresten min bodde her, lagde han mange ganger mat til meg før han gikk på jobb.

Det å flytte fra han gjør jo også at dere får ting litt mer på avstand, og får tenkt litt mer over hva dere vil. Det er jo mulig å en eller gang flytte sammen igjen, om dere skulle ville det..

Føler med deg, og håper du finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...