Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Gir jeg opp!Har ikke nok melk til han :-( Alt begynte så bra, men ser ut til at jeg har for lite? Han legger godt å seg! Men han patter litt, så begynner han kave og lage lyder med puppen :-( Gir han da av flaske pumpet på natt, o da blir det stilt :-(
Anno Nym Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 ...en ting jeg ikke forsto: har ikke nok melk...men han legger godt på seg? Det betyr vel da at du har nok melk?
-carina- Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Kanskje du har nok melk, men treg utdrivningsrefleks? Det kommer kanskje raskere på flaska enn fra puppen? Forsøk nese-spray for å øke utdrivningsrefleksen? Bare forslag, altså... ) Synd å gi opp dersom du har lyst til å amme...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2006 Har lyst å amme, men blir så frustrert når han holder på sånn! :-(
Luca Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Du har garantert nok melk:-) Så slapp av, senk skuldrene og gi babyen din mat i ro og fred. Det kan være som carina sier at du har treg utdrivningsrefleks, elelr det kan være bare at du stresser og da er det vanskelig.... Så lenge du har troen på at melken er der, så fixer du det:-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 29. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2006 prøver å ikke stresse, men kan jo hende jeg gjør det allikevell! Var på helsestasjon i dag å fikk han veid :-) Han var 3705g ved fødsel og nå 3 uker og 4 dager gammel er han 4755g :-) Men syns det har nå de siste dagene blitt så lite på kvelden! Takk for hjelp for å se positivt på dette :-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Det er ganske vanlig å ha mindre melk på kvelden. Jeg har ganske mye melk, men de siste to måltidene går det knapt to timer mellom... Ellers blir frøkna sinna!! ;-) Om morgenen har man der i mot ofte mer melk. Hvis det er utdrivningen som er problemet prøv å sett i gang utdrivningsfasen selv. Dra i og rull brystvortene. Dette fikser du! ;-)
Gjest Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 du har SIKKERT nok melk ! Prøv heller å bare si til deg selv : jeg har nok melk, og slapp av, drikk mye og se på tv eller gjør noe hvor du ligger/sitter i ro, kanskje det kan hjelpe !!! Han har jo gått opp kjempebra, så du har jo garantert melk, kan ikke skjønne noe annet
En_av_hver Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Syntocinin heter nesesprayen som ble anbefalt her. Den taes like før amming og gir en slags pitring i brystene når melken kommer. Anbefales og er helt ufarlig. Dette går nok veldig bra etter hvert.. Lykke til.
*guttemamma* Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Hei, det er helt vanlig å ha mindre melk om kveldene, denne melken som kommer da er mye fetere enn den du ellers har på dagen. Det er et veldig typisk fenomen at mammaer til nyfødte sitter halve kvelden å ammer fordi det er mindre melk da (de skal spise seg opp til nattesøvnen). Du har garantert nok melk som de andre her sier også. Kankje du skulle prøve å gå inn i sengen å ligge å amme, da slapper du helt av og koser dere. Det brukte jeg og gjøre. Min kunne styre litt den første mnd, hadde mek i massevis, nok til tvillinger, men de er jo så uttålmodige så han ble så sinna av og til. Så da brukte jeg å gå inn på soverommet å la oss til rette der. Ikke gi opp, det er jo ikke lenge siden han ble født, så det tar ei stund før ting faller på plass. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå