lille-snupp Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Hei! Jeg er vanligvis ikke blant de mest aktive her inne, men har jo selvsagt som førstegangsmor begynt å bekymre meg fælt for gullet mitt, så tenkte å lufte tankene mine litt her... Vi var på veiling på helsestasjonen forleden dag, bare for gøy egentlig, for å se om snuppa la på seg fint, etter hun hadde endret spisemønster den siste uka.. Hun var 2870g og 48 cm da hun ble født, 4220 og 54 cm på seksukerskontroll.. og nå, drøye tre uker senere veier hun 4840 og er fortsatt bare 54 cm!!! ERr det normalt det da? Trodde hun skulle vokse i lengden også jeg?! Blir jo bekymra for om det kan være noe galt, men hun veie/måle dama på helsestasjonen sa ikke noe... Ville hun sagt noe dersom dette var uvanlig? Noen som har opplevd det samme? Gruble, gruble...
Gjest Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 går vel i rykk og napp. Min stod stille på 2 målinger ha...de nevnte det,men det var vist ganske normalt...plutselig så streker de seg noen cm igjen. Også kommer det jo litt ann på om de strekker like godt hver gang,det gjør de ikk her.
lille-snupp Skrevet 29. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2006 Ja, det var igrunnen det jeg håpet!!!Ho måle-dama var en annen nå en forrige gang, så kan vel hende de ikke er like flinke til å strekke ut snuppa... Men må innrømme mye rare tanker rakk å løpe gjennom hodet mitt.. Så for meg et liv med en kortvokst unge hvor det skulle bli vanskelig å få tak i klær, tilpassing av hus, og plenty mobbing.. Er utrolig hva fantasien kan sette igang! Da slapper jeg bare av til 3-mpånederskontrollen da, og satser på at hun rykker ivei igjen:) Takk for svar, det gjorde godt i et bekymra mamma-hjerte!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Det er nok fordi det ikke alltid er like lett å måle HELT riktig. Dessuten når du legger ungen på måle"brettet" komemr det jo an på om du klarer å holde kroppen helt rett og hodet inntil enden der....
Halloween-mamma Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Kan nok ha årsak i at hu har vokst lite i den aktuelle perioden og at en av målingene kan ha vært unøyaktige. Min gutt hadde KRYMPET han.. Først ble han målt til 64,2 eller noe sånt og så var han 53,7 måneden etter....hehe.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 nå har hun jo vokst gjennomsnittlig 1cm hver uke siden hun ble født.. sånn kan det jo ikke fortsette;) er jo bare 3uker det er snakk om.. hun legger jo godt på seg, så ikke bekymre deg du!
Tigergutt Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Det er nok vanlig å vokse litt i rykk og napp. Her hos oss hadde snuppa vokst 2,5 cm på 4 uker, men kun lagt på seg 35 gram på 1 måned........tror du jeg ble engstelig eller! 14 dager etter tok jeg en ny veie/måle runde. Da hadde hun lagt på seg 300 gram og ikke vokst noe i lengden........ Ikke gruble så fælt du! Det går så bra!!!!! Hehe... God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå