ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Begynte i dag å gi smaksprøver av grøt til jenta mi på 5 mnd. Falt ikke i smak! hehe Men skal man gi noen skjeer 1 gang om dagen eller flere ganger om dagen? Prøver med maisgrøt- den som blandes kun med vann. Er det ok eller er det bedre å begynne med den som blandes med melk??
Mulle :) Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Maisgrøt skal blandes med melk.. Hvertfall hvis det er den fra nestlè.. Start med ett par skjeer om dagen og øk på til full portion..
Gjest Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Vi prøvde risgrøt først ... falt veldig i smak den og den lages på mm / mme. Vi begynte bare med noen ts 1 gang om dagen vi da
Gjest Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Vet ikke om vi gjør det riktig heller, om det er noe fasit svar på dette, men vi gav han smaksprøve på dag tid i to dager for å se om han reagerte. Det gjorde han ikke, og da gikk vi over til å gi han litt grøt om kvelden før han skal legge seg. Han har ikke helt bestemt seg om han liker det eller ei, noen dager gaper han og andre dager vil han ikke ha så mye. Tenkte jeg skulle prøve en annen sort, han får havregrøt med ris og hvete som blandes med vann nå. Vet at noen liker de som blandes med melk bedre fordi det smaker mer mm av de, men det spiller ingen rolle ellers om det blandes med vann eller mm tror jeg.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2006 Okei Får prøve oss fram! Men Mulle; kjøpte maisgrøt fra Nestlè i Sverige- og på pakka står det at den skal blandes med vann
Bananamama Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Det beste er å begynne med en grøt du kan ha morsmelk i - det er bedre overgang både smaksmessig og for tarmenes skyld. Kansje hun vil ha hvis du prøver det? Begynn med et par t-sjeer 1 gang om dagen ja.
3tettesmå Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Vi bor i Danmark og her skal også Nestle's grøt blandes med vann. Jeg har også akkurat startet å gi smaksprøver. De første gangene var mislykket.. men så forsøkte jeg å tilsette litt morsmelk i den ferdigblandede grøten - så det ble tynnere og fikk en kjent smak. Du kan jo forsøke det? Jeg ga noen få t-skjeer tidlig på dagen og da det gikk fint, begynte jeg å gi noen t-skjeer på kveldstid også. Lager grøt av ca. 2 ss grøtpulver så det er jo ikke store posjoner akkurat og ofte spiser han ikke mer enn noen få t-skjeer. Ellers kan man jo også forsøke med kokt potet eller gulrot blandet med mm eller mme. Eller blande ut litt fruktmos i grøten... Det er mange muligheter og aldri lett å forutsi hva de små babyene vil ha;-) lykke til
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2006 Takker for tips!! Tenker at øvelse gjør mester, jeg
Tigergutt Skrevet 29. september 2006 #10 Skrevet 29. september 2006 Heisan Ma-79 fikk jenta si 25/4 Vi begynte med smaksprøve 1 gang om dagen - litt ut på ettermiddagen, slik at vi ikke skulle få en eventuell reaksjon på natten. Hun fikk 2 ts med grøtpulver som smaksprøve. Vi begynte med maisgrøt i fra Nestle, men etter bare et par dager nektet hun å spise den. Da begynte vi med Hipp sin hvete og vanilje grøt........hun simpelthen elsket den!!! Den blandes ut i vann, og det står 6 mnd på den. Etterhvert har jeg gitt henne Hipp sin havre med eple, Nestle sin med havre og banan/aprikos og Nestle sin hvete med frukt. Jeg merker fort på snuppa at hun blir lei av et slag hvis hun får det mange dager på rad. Hun liker litt variasjon. Jeg gir henne nå en halv prosjon grøt om morgenen og en full porsjon med grøt om kvelden. Bortsett fra det så er det pupp.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2006 Hei Lorang ) Ja, kanskje det er lurt å prøve grøt med mer smakstilsetning... Hun liker søte smaker (fruktpurè går ned!!). Spennende å se i morgen da
Tigergutt Skrevet 29. september 2006 #12 Skrevet 29. september 2006 Et lite tips til........nå får jeg sikkert smekk av flere her inne!!! Noen ganger tar jeg f.eks 1 ss med elpejuice i grøten fra Hipp med havre og eple. Det gir en veldig god smak, samtidig som det er mye c-vitaminer i juicen. Juicen er også i fra Hipp, og er for babyer. Det er mange som tar fruktmos i grøten, men det dropper jeg når jeg tar juice. Det finnes også juice med aprikos, og den blander jeg med vannet til Nestle sin havre med banan og aprikos. Etter at jeg har begynt med "litt søtere grøter" og tar juice i, så gaper Ida etter mer! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå