Gå til innhold

Noen som har like lang unge som oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 3 mnd ktr var gutten vår 68,5 cm og 7.9 kg. Var å veide han då han var 4 mnd og da var han blitt 70 cm og 8.3 kg....

Han er jo så lang jo!!! Personer som vi treffer på og som ikkje kjenner oss så godt, tipper han er 8-9 mnd.....

Han er jo kun 4 mnd og bruker allerede 74/80 i klær. Lange armer og bein. Utrolig god gutt og selvfølgelig verdens beste ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå du aner ikke hvor deilig det er å høre at det ikke bare er meg..

når vi var på kontroll når han var 7 uker og da var han 62,5 lang og 6820 tung så jeg kan bare fårstille meg hva det blir på 3 mnd kontroll han bruker str 62/68 nå og bodyene begynner og se ut som strekt pølseskinn hehehe..

Skrevet

Jepp.... gutten min var 63,5 cm lang og veide 7,1 kg da han var syv uker. Skal på 3 mnd kontroll snart og er spent, for han har vokst ut av alle klær i str 68... Bruker bare klær i 74/80 her og. Eldste datteren min var også like stor, men hun normaliserte veksten tidligere enn de andre på barselgruppen, så da hun var 9 mnd så var hun like stor som de andre, til og med mindre. Barn vokser i forskjellig tempo, så det jevnes ut til slutt :)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere :)

Gutten vår var på 6 ukers ktr 61,5cm og 5.88 kg.- nesten likt som din..

(Han var 54 cm og 4.230 kg når han var født).

Syns det er litt viktig med romslige bodyer så dei får til å bevege seg.... Men litt kjedelig at han vokser så fort utav dei søte babyklæra og ikke minst bagvogna...

Vi har Emmaljunga Duo Edge og når han ligger strak i vogna, fyller han ut hele.... :o) Må snart skifte til sportsdelen....men gruer meg litt til det fordi den er så tung i forhold til bag...

Skrevet

nesten da, var på tre mnd kontroll idag og han er akkurat tre mnd idag! Da var han alså 66 cm og 7700 gram:) Deili og rund:)

Skrevet

jada, enda flere derute! gutten vår er nå 5 uker, og har strekt seg til opp emot 60 cm og veier rundt 5 kg.. han bruker ikke noen mindre klær enn 62.. jeg er liten og spinkel, så var ganske overrasket da vi fikke n 3, 8 kg plugg som var hele 55 cm lang.. haha.. blir kult å se på 6 ukers kontrollen, og ikke minst 3 måneder!!

Skrevet

Da Markus var på 4 mnd kontroll var han 69 cm og veide 7350 gr. Da vi var på 5 mnd kontroll på mandag var han 70 cm og veide 7650 gr. Så plutselig virker det som om den enorme veksten ha gitt seg litt. Nå er han normal =) Men synes egentlig det var litt moro da han var så lang jeg, men samtidig trist at vi nesten ikke fikk brukt klærne før han vokste ut av de...

Skrevet

ja, jeg får beskjed om av folk at min er så liten. Han er to mnd og kan ennå gå i klær nr 50-56, På 6ukerskontrollen var han 4115g. De målte han ikke, men føler ikke han har strekt seg noe enormt. Så godt at vi er forskjellige. Jeg er sikker på at din gutt er god, men selvfølgelig er det min som er verden beste hehe

Skrevet

Har ikke mål fra 3 mnd, men dagen før minsten ble 4 mnd var han 70,5 cm og 9350g.

Skrevet

han er lang ja!

Lillegutt er 6 1/2mnd og 70cm, men 9,4kg da ;)

Skrevet

Gutten min på nå 21 mnd er og blir en stor gutt, han var 4.5 kg og 53 da han ble født og 10860 gram og 75 cm på 6 mnd kontrollen.

-Lillejenta på 7 uker i morgen veide det samme som storebroer da hun ble født og i dag ble hun veid og målt til 5950 gram og var 61 cm, spennende å se om hun holder samme kurve etter hvert..

Selv om det blir mange kommentarer på at de er så store, er det utrolig godt å ha noe å gå på når de blir syke.... Godt med robuste babyer:-)

Skrevet

Vi har også en lang gutt. På 4-mnd-kontrollen var han 71 cm og 7,9 kg. Vi får også kommentarer på at han er lang.

Pappan var ganske lang for alderen da han var liten, og svigermor sier at vi må passe på å forklare folk rundt han at han faktisk ikke er eldre enn han er. Blir litt feil hvis folk tror han er eldre enn han er, men at han er treg for alderen.

Skrevet

Ja, da har dere også en lang og slank gutt!

Pappaen var her også veldig lang da han var liten.....og er veldig enig i det svigermoren din sier.....

Har gått litt til fysioterapaut med han, og hun har ofte ta seg i å tenke at han er eldre enn det han virkelig her pga han er så lang....

Lykke til......alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...