ღhælgelainnღ Skrevet 29. september 2006 #1 Skrevet 29. september 2006 Jenta vår på 6 1/2 måned, får 2 grøt måltider pr. dag. Har også gitt henne litt most banan og sånn pære velling på glass. Forsøkte å gi henne middagsglass også, men da bare rynket hun på nesen og nektet å spise det. Egentlig enig der, for det smakte rett og slett vondt! Hva annet kan jeg prøve å gi henne (som et slags middagsmåltid)?
CrazyCat Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Har du prøvd å lage middagsmat til poden selv? Gulrøtter pleier å falle i smak. Jeg har ikke prøvd det selv (minien er bare 3,5 mnd) men jeg har lest at andre har blanda kokt (og most) gulrot med litt mm/mme. Du finner mange oppskrifter på nett dersom du leter. Lykke til!
pandabjørn Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 synes du middagen smaker vondt hmm det synes ikke jeg jeg må må smake litt for å se om det er for varmt og min gutt sluker bare middagen han liker alle 3 slagene faktisk... har du prøvd et annen smak da finnes 3 forskjellige smaker? men jeg synes det smaker likt av alle jeg hm.
Halloween-mamma Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Du kan jo koke litt potet eller gulrot og lage mos selv, mulig hun liker det litt bedre? Min gutt var veldig glad i most banan og avocado, det smaker helt himmelsk sammen Han spiste dette til lunsj veldig lenge. Avocado er veldig næringsrikt og inneholder mye sunt fett, og kan godt være erstatning for middag. Min var forøvrig veldig glad i fruktmos, og han fikk alltid tilbud om fruktmos etter måltidene. Hvis han da ikke var så imponert over middagen så spiste han uansett fruktmos, og da slapp jeg å bekymre meg over at han ikke hadde spist så mye og kanskje var sulten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå