Gå til innhold

Noen gode råd og tips? PLEASE (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tidligere skrevet et innlegg om "VOGN-NEKT", og fått en del råd. Sliter så med å få babyen min til å være UTE. Vet at når hun blir større blir dette lettere, f.eks. når hun kan sitte i sportsvogna er hun sikkert mer tålmodig ettersom hun faktisk kan SE verdenen:) Og når hun begynner å springe rundt, er det sikkert stas å være ute. Men, enn så lenge.... HVA GJØR JEG? Hittil har jeg enten latt henne sovne ved puppen og så lagt henne FORSIKTIG over i vogna og så har hun sovet ute i 2-3 timer, gjerne mens jeg har trillet rundt ute. Dette begynner nå å bli vanskelig ettersom det har blitt kaldere i været. Hun bråvåkner (av "kulda") hvis jeg bærer henne ut for å kle på henne mer liggende (sovende) i vogna. Og blir vel litt teit å ha på henne masse klær FØR ammingen, ettersom hun 1. blir veldig varm og 2. er jo ikke sikkert hun sovner, så da må klærne av igjen. Har nemlig ikke så mange rutiner enda, så vet aldri når hun er trøtt...

Hvordan ville dere ha sørget for at hun fikk frisk luft? Sitte ute i hagen med henne...? Og hvor mange timer pr. dag bør et barn MINST få frisk luft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ha en pose i vogna da? Eller et litt tykt teppe som du kan ha over henne, slik at du ikke trenger å ha på henne mere klær. Og hvis du har mulighet til å ha vogna inne når du legger henne ned, slik at hun ikke får "kuldesjokk." Er hun så liten at hun skal ha lue ute, kan du jo ta på den før du ammer. Får du henne til å sove inne på dagen? Hvis du gjør det, hadde ikke jeg stresset med å absolutt skulle ha henne til å sove ute. Du kan jo gå ut med henne litt når hun er våken. Hva med å gå tur med bæresele (hvis hun er gammel nok)? Vi kjøpte en myk pute (sånn pyntepute-sak) som vi støttet henne opp med i ryggen, slik at hun fikk se litt når vi var ute å trillet vi. Ikke så lenge av gangen, men tenk så kjedelig det må være å bare ligge å se opp i lufta bestandig da..

Skrevet

Ammet med ullklær på vi, før jeg la ham over i voksiposen inne, så triller jeg vognen ut. Men for oss er dette rutine, så han sovner veldig fort så han ikke rekker å bli svett. Men ha trenger stort sett bare jakke lue og sokker i posen da.

Hvis hun er så liten at hun ikke sitter oppe i vognen enda, klarer hun seg nok med bare å sove ute, det er lite hun kan gjøre ute uansett.

Skrevet

Kjøpte en saueskinnspose i dag! Kan babyen ligge med vanlige inneklær inne i den? Hvis ikke er jeg like langt... Har ofte lagt henne i vognbagen INNE, men begynner å bli tungt å bære bagen med babyen ut i hagen til hjulstellet. Vi har nemlig så lite vindfang + at vi har en enorm trapp - så jeg har alltid vogna på andre siden ( i hagen),derfor er det bare bagen jeg tar med inn.

Kan prøve litt frem og tilbake. Takker for råd:)

Da hun var 0-2 mnd sovna hun alltid når jeg trillet henne. Selv om hun var ganske så uthvilt fra før. Nå er hun 3 mnd og vil aldri ligge i den.... :(

Flere her som har saueskinnspose, forresten? Den kan brukes i sportsvogna også, ja?

Hilsen Hovedinnlegger

Skrevet

Hva med å bruke en bæresele? Da ser barnet litt mer, og synes kanskje det er mer spennende med en tur ut.

Skrevet

ja, babyen kan ligge med vanlige klær i saueskinnspose.. det skal være rimelig kaldt før du trenger å ha på barnet ditt ulltøy ned i en sånn pose.... jeg har selv en thermo-pose.. dun-pose med fleezetrekk og lillegutt sover ute i den med tynn lue,joggebukse/genser tynne votter og ullsokker..med andre or det han har på deg når han er inn (minus lue og votter)

når jeg tar han inn etter soving er han varm og god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...