Ronja65 Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Är ni husmödrar eller riktiga kvinnor? Ger er ett gott skratt i alla fall Husmorstips 1: Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut. Riktiga kvinnors tips: Sug ut glassen genom botten på struten, va fan, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den. Husmorstips 2: För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen. Riktiga kvinnors tips: Köp pulvermos, det håller ett år. Husmorstips 3: När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan. Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig. Husmorstips 4: Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick. Riktiga kvinnors tips: Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig: Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den. Husmorstips 5: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor. Riktiga kvinnors tips: Selleri? Aldrig hört talas om. Husmorstips 6: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig. Riktiga kvinnors tips: På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte. Husmorstips 7: För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner. Riktiga kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig? Husmorstips 8: Om du har svårt att öppna burkar, prova latexdiskhandskar. De ger ett grepp som inte glider och gör burköppnandet enkelt. Riktiga kvinnors tips: Be ''Den onödige'' att öppna, han sitter ändå bara på sin ända och ser tv. Husmorstips 9: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser. Riktiga kvinnors tips: Överblivet vin ?????
phantomet Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Jeg skjønner av tipsene her at jeg er en salig mix av begge...Men er redd jeg gradvis heller mot husmorvarianten...hmmm
Ronja65 Skrevet 28. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2006 det tipset om epple opp i potetposen, hørtes ikke så dumt ut va??? Den skal jeg prøve:-)
phantomet Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 *ler* Det var det tipset jeg også festet meg ved... Jeg har heller erfart at epler gjør annen frukt, særlig banan, dårlig fort! (Noe som igjen minnet meg om en gang jeg laget kanapeer til 30 stk, og hadde kiwi sammen med en spesielll ost...og kanapeene var svarte rett før servering....*ler* Men det er vel det folk kaller en digresjon....?)
Velve Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Digresjon-digresjon; jeg har det med å glemme dette ordet og sier sidesprang istedet. Ikke alltid så lurt.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Da blir det jammen mange sidesprang på denne damen og;-) og det bare i løpet av èn dag!!!
Karomamma Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 I følge listen er jeg en "riktig kvinna", men når jeg leser videre burde jeg kanskje ha noen daglige sideprang for å fortjene tittelen...? Og det har jeg altså ikke!
Reveenka Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Jeg er nok også en riktig kvinna - jeg har et stykke igjen til husmoren... Men det sniker seg vel innpå uten at jeg merker det, tenker jeg... Kan man FRYSE rødvin til terninger? Hvordan har noen KOMMET på den ideen!!?
♥Snulder Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Jaaa... må nok innrømme at husmorfaktene er mangelvare her i gården. Men mange gode tips jeg kan bringe videre til gubben da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå