Karolinesmor Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Hei - frøkna mi på 5 uker har fått røde utslett på kjønnsleppene og litt øverst på det ene låret. Smører på henne sinksalve, men ser ingen bedring. Jeg antar at det er bleieutslett? Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få det til å bli bedre?
-carina- Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Har klart å unngå bleieutslett hittil, jeg, men det høres ut som om det er det det er. Den aller beste behandlingen er vel å la datteren din ligge uten bleie lengst mulig... ) Ellers er vel zink-salve blant det beste for å behandle bleieutslett, tror jeg...
paula28 Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Jeg bruker aloe vera-gele på stumpen til lille tulla vår, syns det virker veldig bra :-) Og vasker helst bare med klut og rent vann, ikke såpe eller våtservietter.
Bevind *har født*:) Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Min prinsesse på tre mnd har å sånne røde pikker. Begynte med en liten prikk på kjønnsleppa,men nå er det øverst på begge lårene å. Fikk tips om å bruke sinksalve,men det hjalp ike. Sink lukker igjen så sårene ikke får luft,og kan dermed ikke gro. Har nå begynt med noe som heter Aselli salve,og foreløpig ser det ut som om det hjelper. Har latt henne få ligge en del uten bleie å.. Det er absolutt verdt et forsøk. Lykke til
Vertigo Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 "Bleieutslett" er vel ofte egentlig sopp er det ikke? Vi hadde i alle fall ganske mye av det med eldstejenta når hun var helt liten, og fikk anbefalt å bruke heeelt tynt med canesten et par ganger om dagen i tillegg til å lufte godt. Husker ikke helt, men mulig vi blandet det med/smurte sink eller inotyol over også.
Englefjas Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 Jeg fikk en aloe vera-plante av moren min, og har smurt på det etter hvert bleieskift. Det har fungert bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå