Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 250 ml ut ! Det er vel ikke verst når tulla bare er 4 uker ? Kjempefornøyd jeg !!! Weeee ! Ble ganske øm i puppene etter pumpingen, men det tok ikke lang tid, bare rant og rant hehe ! Nå ble jeg glad, har bekymret meg litt, men dette lover jo bra ! =D
Expat Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Knis, det er jo teit at du har så lite melk (ler...) På kvelden også! Wow... Lykke til på veiinga i morgen, dette blir spennende! Tør vi vedde, 400g?
Gjest Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Ja det var bra...kjempefløte du har sikkert. Må være forsiktig at du ikke pumper ut for mye og får spreng nå da...det gjorde jeg, auu!
Gjest Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Haha ja det kan jo ha vært tilfeldig, men hun spiste seg mett, så tenkte jeg at jeg skulle pumpe meg i tillegg, da jeg jo bruker skjold - så kom det masse for det ! Helt imponert jeg ! Kan jo hende det er helt normalt og ikke spesielt mye egentlig, men for meg var dette en stor bragd hehe ! Ja sant, 500 kanskje ? lol Nei om hun har gått opp bare 150-200 er jeg fornøyd, lar ikke den hersens hs plage meg mer jeg ! Bryr meg rett og slett ikke, men skal informere deg om hva hun veier om du har lyst ! Er spent selv, men ikke nervøs som sist !!! =)
Gjest Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Får man spreng om man pumper brystet tomt ? :/ ...nå ble jeg litt nervøs her ! Den skjønte jeg ikke hehe..
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 tror hun mener at når du pumper så tror jo puppen at den må lage mer. Etterspørsel også videre... Det er jo selvreguleredne, jo mer barnet spiser, jo mer melk lager du.. Så jo mer du pumper - jo mer lager du og! Husk at det er viktig at du pumper litt ihvertfall 1 gang i døgnet når du ammer med skjold for å "tømme" og for å unngå tilstoppede melkeganger! Når man ammer med skjold er det ikke alltid alt tømmes. (Gjort det selv vettu!)
Gjest Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Takk for svar Ja derfor jeg pumper, pumper en gang pr dag ! Pumper alltid om kvelden jeg da, kanskje derfor jeg har fått mer om kvelden og ? Eller har det ikke noe å si ? Vel iallefall er jeg storfornøyd med 250 ml hihi, selv om det kanskje er nada for noen er det masse for meg !!! I feel happyyyyy ooooooh sooooo happyyyyy
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 Noen tips å gi meg da kanskje?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 Jepp :-) Pumper og pumper! Men det meste jeg har fått noen gang er 60ml :-(
PMST Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 Jeg får alltid ut mest på kveldene..er 7 mnd no lillegull og kan fremdeles pumpe ut 150-200ml på 8-9 minutter..heldigvis..
Gjest Skrevet 28. september 2006 #12 Skrevet 28. september 2006 Hmm egentlig har jeg vel ikke noe tips, annet enn at det å slappe av er viktig ! Merker selv nå at nå som jeg slapper mere av i forhold til det at jeg "bør ha" og "burde hatt" osv. osv. og heller tenker og sier til meg selv: "jeg har MER enn nok melk" + jeg har lagt merke til at jeg får pumpet mer om jeg ser på tv, eller feks prater i tlf. Iallefall viktig å ikke sitte å se om det kommer noe osv. Da stopper det helt opp ! Også tar jeg pumpa av og på, det vil si fjerner den etter feks 5 minutter, så setter jeg den på igjen, altså bare "re-attacher" den på en måte, så den får et nytt tak. Det har funket for meg ! Og alle sier jo at man ikke skal spise før man legger seg da legger man på seg osv osv. Forrige dagen var jeg kjempesulten kl 23, og spiste faktisk pizza (grandiosa hehe), og jeg fikk SUPER masse melk i brystene den natten, dagen etterpå. Kan hende kroppen rett og slett trengte noe å brygge på, jeg aner jo ikke, men kan jo hende det er en sammenheng ! Du må nok bare prøve deg frem, men kanskje dette kan være noe du kan prøve ? Vanskelig å si, vet om mange som ikke får ut 60 ml en gang, så ikke fortvil, du har nok mer enn nok melk, er vel bare det at barnet ditt tar til seg det han/hun trenger, så kommer det ikke allverden når du pumper, fordi det rett og slett ikke er nok !!! Uansett lykke til !!!
Lilleh Skrevet 28. september 2006 #13 Skrevet 28. september 2006 Gratulerer ) Innmari glad på dine vegne - spesielt etter alt peset med hs!! Snuppa her nærmer seg 8 mnd, og det meste jeg har fått ut på en pumpings var 170 ml, og da var jeg megastolt.. hihi.
Gjest Skrevet 28. september 2006 #14 Skrevet 28. september 2006 Det er så utrolig koselig at du gleder deg på mine vegner, enda man ikke kjenner hverandre ! SLIK det skal være her inne ! Jeg også gleder meg for andre, men ser det er mye negativitet her inne også ! Litt trist ! Imorgen skal vi veie igjen, håper det går bar !!! Ha en fin natt da Klem fra meg !
Lilleh Skrevet 28. september 2006 #15 Skrevet 28. september 2006 Lykke til i morgen (og rekk tunge til hs bak ryggen hennes...) hihihi.. Jeg skal nå på 8 mnd gruppe kontroll i morgen, og et veeeeeldig spent på hva slags 2sprell" hs har funnet på nå.. klippet håret kanskje?
Halloween-mamma Skrevet 29. september 2006 #16 Skrevet 29. september 2006 Lykke til på helsestasjonen - må bare si at jeg er også imponert over 250 ml!! Jeg fikk ut LITE da jeg pumpet. fikk et litt anstrengt forhold til pumpen etterhvert, ja. Men på en veldig god dag kom det kanskje opp i 140, på en dårlig ca. 20ml på BEGGE...! Så du har gjort en superjobb
Gjest Skrevet 29. september 2006 #17 Skrevet 29. september 2006 Ja nå EnJente m EnJente ! går det virkelig rette veien La oss få høre hvordan veiingen gikk!
Blomman Skrevet 29. september 2006 #18 Skrevet 29. september 2006 Vi er bare sååå spente på hvordan det går hos hs! - og du 250 ml med utpumpet elk - det er bra det - har du lite melk?? - tror nok ikke det nei Lykke til d - venter spent på ny tråd fra deg klemmer :-)
Englefjas Skrevet 29. september 2006 #19 Skrevet 29. september 2006 Jeg hadde også problemer med å få ut mer enn 70 ml, helt til jeg forsøkte å pumpe mens jeg ammer vesla av andre puppen. Litt kronglete, men melken strømmer! Dessuten ammer jeg bare av den ene puppen om natta, og pumper den andre om morgenen, slik at den er proppfull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå